Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 feb 2025, 23:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2009, 13:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg har sådan en omgang vandindsprøjtning, som pt. styres via en boost-switch. Ved et givent tryk slår vandindsprøjtningen til, dvs. enten eller.
Da man sagtens kunne forestille sig, at kravet til den indsprøjtede mængde vand ændrer sig gradvist i takt med ladetrykket, kunne det være rart med mulighed for en progressiv styring via ex. map-signalet.
Men nu er jeg ikke selv den vilde elektriker, så jeg er i tvivl om, man kan variere trykket (og dermed den indsprøjtede mængde) ved ex. at ændre spændingen til pumpen?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 17:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Har du ikke en motorstyring der kunne hjælpe dig med opgaven iforvejen?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 18:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jo, jeg har en Fartstrup FFJ105-2, men det jeg gerne vil frem til er, om pumpen skal være justérbar, eller om man kan styre mængden, ved at styre spændingen. Som den kører nu, er det jo enten on ell. off. Enten er den slukket, eller også sprøjter den med fuld knald. Hvis boksen skal styre det, så skal den jo kunne justere spændingen på pumpen udfra en ikke liniær algoritme (eller hva man nu kalder det), da den indsprøjtede mængde jo ikke er ligefrem proportional med trykket. Hvordan ville man få ex. MS til at styre sådan en pumpe, hvis ønsket er, at den indsprøjtede mængde skal stige i takt med ladetrykket?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 19:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Lindahl skrev:
Jo, jeg har en Fartstrup FFJ105-2, men det jeg gerne vil frem til er, om pumpen skal være justérbar, eller om man kan styre mængden, ved at styre spændingen. Som den kører nu, er det jo enten on ell. off. Enten er den slukket, eller også sprøjter den med fuld knald. Hvis boksen skal styre det, så skal den jo kunne justere spændingen på pumpen udfra en ikke liniær algoritme (eller hva man nu kalder det), da den indsprøjtede mængde jo ikke er ligefrem proportional med trykket. Hvordan ville man få ex. MS til at styre sådan en pumpe, hvis ønsket er, at den indsprøjtede mængde skal stige i takt med ladetrykket?


Først bruger man vand til at slukke ild med.

Hvis man har for meget ild, så sætter man en moduleret ventil til at styre vandmængden, meget lig den måde brændstof styres på.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 21:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Problemet er nok nærmere, at der muligvis er for meget vand :D
Den der modulerede ventil, hvor kan man købe sådan en, og kan den styres af motorstyringen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 11:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er et bud.

http://www.aquamist.co.uk/sl/plist/frm-4.html

Men den er dyr 154£ + moms

Og i følge dette firma er det ikke livsnødvendigt, med en såddan ventil.
http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 11:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hvad med benzindyser ?? kan de tåle vand?? eller halv vand-halv ethanol ?? eller ruster de væk på rekordtis eller sætter de sig eller hvad ??

det ville da være dejligt nemt

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 12:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En almindelig benzindyse kan ikke tåle vand, og takker af efter ganske kort tid.
Dyser beregnet til Etanol har en lidt længere levetid, men den er ikke imponerende.

Ifølge de oplysninger jeg har fundet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 14:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Hej Morten, hvad var det du mente kunne være et bud, for jeg kan ikke umiddelbart finde noget på den prisliste du linker til, som passer med de 154+VAT.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 14:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
P/N 806 244
Og det er kun 146£ + moms :roll:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team