audi 80 1,8 turbo skrev:
JakobM skrev:
A/R forholdet kender du kun hvis du har målene på husene.
Kompressorsiden minder om GT2876R med mere radikal ind/exducer forhold....dog langt mindre inducer.
Det indikerer smalt "højt" kompressormap og sikkert højt A/R forhold på kompressorhuset (stort hus / højt til loftet)
Turbinesiden er større og minder om en mellemting mellem GT30 og GT35
Størrelseforholdet kompr/turbine kunne umiddelbart tyde på diesel, men ikke med det ind/exducer forhold på kompressoren IMO. Mere en sammensat hybrid med tanke på lavt modtryk og højt ladetryk til +350hk.
Udgangspunktet med turbinesiden går godt i spænd med dine tanke om høj kompression - afhænger dog helt af A/R forholdet på turbinehuset som ikke kendes/oplyst. Det gælder om at holde modtrykket nede for at modvirke tidlig detonation.
grunden til jeg spørger er at den pågældende turbo er afgået ved døden sammen med meget af den motor den sad på... men kunne godt li opsætningen osv... dejlig kørbar osv... 10-1 i komp og 0,45 i ladetryk og stigende hvis olien ikke havde valgt at tage en anden vej end til plejllejerne.har tænkt mig at lave en ny motor magen til... derfor jeg spørger om hva AR forhold den har... så jeg kan finde en i samme forhold på udstødningssiden.
du siger et sted mellem GT30 og GT35
det vil sige at hvis vi snakker udstødningsside så passer det nogenlunde med sådan en kal her
http://www.protune.dk/product_info.php? ... ucts_id=46eller ret mig hvis jeg tager fejl
Mvh Tommy
Med de nuværende informationer er det kun hjulene der kan sammenlignes med andre turboer. A/R forholdet er jo ikke kendt/oplyst og derfor kan jeg det ikke kommes nærmere. Det varierer op til 3-4 typer A/R turbineforhold på samme turbinehjul. Det vælges sammen med turboen.
T70 er en langt større turbo. Den har større turbinehjul end den du viser billeder af og har også større turbinehjul og kompressor end GT35. Helt anden boldgade. Hvis din nuværende turbo har siddet på en motor der er stået af i lejerne, hvad fejler turboen så og hvad blev der af husene???
Valg af turbo afhænger jo helt af hvad du går efter. Men hvis målet er finde en tilsvarende turbo er disse ikke helt ved siden af
www.turbomotor.dk
T3T4: Ind. 51 ex. 76. T3 turbine A/R .63 turbinehjul ikke oplyst??, men sikkert ikke helt så stor som din nuværende. Eller T3T4TOP.