Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 06:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 aug 2008, 19:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Har lade mig fortælle at man ikke kan have en Wastegate på en kompressor motor ! passer det ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 19:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 nov 2006, 20:15
Indlæg: 32
Ja det vil ikke gavne noget som helst, da man ikke regulere ladetrykket på en kompressor med sådan en. Kun Turbo motorer man bruger ekstern Wastegate.

_________________
Fiat Coupe 2,0 16V Turbo 4x4 - Projekt
VW Golf 4 GTI - Hverdag
Bmw E46 V8 TT - Drift


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 20:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
som jens siger er der intet at bruge den til, ladetrykket på kompressoren bliver jo reguleret af gearingen...derfor du sætter et størrer remhjul på krumbassen...eller eventuelt et mindre på kompressoren

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 15 aug 2008, 22:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Men derfor vil en synsmand altid regne det for en effektforøgelse på over 20% , hvis det er det du fisker efter :lusket:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 09:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...

altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. :wink:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 12:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Slavteren skrev:
har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...

altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. :wink:

Mener de gamlg Bmw 2002 turbo ikke havde wastegate 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 12:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Slavteren skrev:
har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...

altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. :wink:


Lille turbo, begrænsing i indsug, udstøding, mulighedere er mange, men ik holdbare...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 19:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
nej, men kunne man til syn lave nummeret så trykladningen måske kunne skrives i papirerne, vil man nok ha lidt mindre risiko for problemer på landevejen.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2008, 20:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Slavteren skrev:
altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. :wink:

Man kan montere en bleed/overtryksventil, der udleder alt over det ønskede tryk. Så vidt jeg husker brugte de det på (nogen af?) Formel 1 bilerne, da de kørte med tryk.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team