Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 aug 2008, 22:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Vi har et lille problem på en saab 900 turbo16v med en garrets t3 trim60 turbo. Den stiger i grundladetryk i høje omdr. Jeg har hørt fra andre som har haft samme turbo at de havde samme problem. De løste problemmet ved at sætte en turbine hus på fra en cossie, men de er ikke lige til at finde, så jeg har prøvet nogle forskellige ting bl.a skiftet actuator. Jeg prøvede enda at afmonterer stangen helt, og der steg den sku også.
Så skaffede jeg et andet wastegate hus fra usa. Men det hjalp selvfølgelig intet. Så blev min konklution at det må være det hul som sidder imellem turbinehuset og waste gate huset, det må være for lille, det er jo ikke større end afgangs røret på en kadett 1.0.
Så jeg har portet hullet så der lige er 1 til 2mm plads rundt til at lukke omkring klappen. Det hjalp lidt, men ikke nok.

Så nu er spørgsmålet, hvilken turbo ca magen til, måske størrer kan bruges med samme manifold flange samt olie og vandkølet helst med samme flanger også? Så må der jo en anden turbo til, eller en extern waste gate, men ham der ejer bilen vil helst ikke have sådan én på!

Her er lidt billeder.
http://pic.ljbk.dk/#0.0

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2008, 23:02 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
boostcreep er en nederen ting .. men det skyldes kort sagt at din wastegate er for lille ... jeg ved at på de fleste garret t3 turboer er der plads til at du kan slibe hullet lidt større for at flowe mere .. tit er det ikke ret meget der skal til.. bare 1,5 mm i hver side kan gøre underværker .. du må bare ikke tage for meget da det kan godt voldsomt ud over din spool , hvis klappen ikke kan dække hullet helt men hvis der bare er 1-2 mm kant er der ingen problemer.

MVH Claus

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 05:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvor stort er turbinehuset?
Det kan godt være det der laver proppen.(højt modtryk tidligt)

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 07:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jeg er næsten sikker på den laver proppen. For turbinehuset på udstødnings siden skulle vist være standart, men idet at det er en trim60 så er den større på indsugningssiden, den giver mere luft end en standart t3 turbo.
Det med at gøre hullet større, det har jeg gjort. Og det hjalp lidt men ikke nok, det vil du også kunne se på nogle af billederne på ovenstående link.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 07:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
doh ... jeg havde lige misset dit link

af ren nysgerrighed hvor meget tryk kører i med ?

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 07:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Planen er et fast ladetryk på ca 1 bar, men nu er jeg nd til at skrue så langt ned i grundladetryk at den starter ved 0.3 - 0.4 bar og efter 5000 omdr, så stiger den op til 1 bar i grundladetryk. Det er bare monster træls, så det ender nok med en anden turbo.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 09:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
okey .. det var da helt sygt ... hvad trim har du på udstødingssiden ?? 0.42.... for hvis det er tilfældet .. er du nok bedre tjent med en anden turbo.

ellers er det bare at være kreativ og kaste en ekstern wastegate på den ? :tooth:

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 16:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Ja, vi må hellere kaste en anden turbo på, men hvilken én passer på, den behøver ikke at have en waste gate på, bare den er beregnet til en waste gate med 5 bolte, vi har nemlig allerede en intern waste gate med vclamp samt 3" direkte udgang.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 17:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det burde være muligt at finde et 5 bolt udstødnings hus med A/R 63.
Og beholde resten af turboen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 18:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
Morten VJ skrev:
Det burde være muligt at finde et 5 bolt udstødnings hus med A/R 63.
Og beholde resten af turboen.

MVH

Morten


ford escort mark 4 rs turbo kører os med en en t3 turbo og med 5 bolts hul usdtødningshus kan ikke huske om de har A/R 48 eller A/R 60

den har os vandkøling

dem er der rimlig tit nogle til salg af


Senest rettet af fordtosserne 05 aug 2008, 13:04, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team