Vi har et lille problem på en saab 900 turbo16v med en garrets t3 trim60 turbo. Den stiger i grundladetryk i høje omdr. Jeg har hørt fra andre som har haft samme turbo at de havde samme problem. De løste problemmet ved at sætte en turbine hus på fra en cossie, men de er ikke lige til at finde, så jeg har prøvet nogle forskellige ting bl.a skiftet actuator. Jeg prøvede enda at afmonterer stangen helt, og der steg den sku også.
Så skaffede jeg et andet wastegate hus fra usa. Men det hjalp selvfølgelig intet. Så blev min konklution at det må være det hul som sidder imellem turbinehuset og waste gate huset, det må være for lille, det er jo ikke større end afgangs røret på en kadett 1.0.
Så jeg har portet hullet så der lige er 1 til 2mm plads rundt til at lukke omkring klappen. Det hjalp lidt, men ikke nok.
Så nu er spørgsmålet, hvilken turbo ca magen til, måske størrer kan bruges med samme manifold flange samt olie og vandkølet helst med samme flanger også? Så må der jo en anden turbo til, eller en extern waste gate, men ham der ejer bilen vil helst ikke have sådan én på!
Her er lidt billeder.
http://pic.ljbk.dk/#0.0