Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 12:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2008, 22:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
NU brækker jeg mig simpelthen snart!
Enten kører den 0,0 bar benzintryk, eller også kører den fuld drøn. Ingen af delene duer til karburatoren, som enten sulter, eller sprøjter benzin ud over alt.

Får vi den endelig indstillet til 0,2 bar, det er ligemeget om det er med et indgangssignal på -0,8 eller om det er atmosfærisk 0,0 - første gang den ser en rystelse, lige når vi sætter i bakgear og vil ud af indkørslen, så klapper den sammen indvendigt og drukner bilen med 1(uret går ikke til mere) bar plus plus plus.

Det er en malpassi regulator købt til karburator-turbo formål, og vi har endda lige haft den skilt af for at tjekke efter skidt, men den er alt for simpel og stort dimensioneret indvendigt til at det kan have betydning.

Der sidder en fjeder indvendigt der trykker på en membran som har fat i en "nåle"-ventil, men vi skal skrue så meget på justeringsskruen at fjederen er trykket helt sammen og den står på sine stop, før vi begynder at få resultater på vores benzintryksur. Det er nok også grunden til den ekstremt lille margen mellem total tryk, eller total mangel på samme.
Jeg har tænkt på at se om jeg kan finde en strammere fjeder i håbet om at fjederen kunne overtage sin egentlige funktion.

Jeg skulle bare lukke gas ud, for jeg er satme gal på den nu! Det kan ikke passe at en regulator til 500 kr skal te sig som absolut pis.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 22:36 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Kan godt følge dig, OG er der noget der ikke må ske så er det en sammenklappet membran/regulator i varmt motorrum. Har prøvet det selv ved kold opstart - heldigvis var det slangen lige over benzinpumpen som hoppede af først :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 22:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
JakobM skrev:
Kan godt følge dig, OG er der noget der ikke må ske så er det en sammenklappet membran/regulator i varmt motorrum. Har prøvet det selv - heldigvis var det slangen lige over benzinpumpen som hoppede af først :shock: det begyndte at lugte lidt i kabinen under bagsædet :stop:


Det der sker når benzintrykket går i max er bare bilen drukner ØJEBLIKKELIGT, så der er ingen tvivl. Det plejer at komme når man lige sætter den i bakgear og kobler til, bang så er den der. Selvom man lige har stået og justeret.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 23:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Meget stor pumpe?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 10:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
ikke for at være idiot, men har du vendt den korrekt? jeg har haft sådan en en gang og kom til at vende den forkert. fik det til at køre, men den var voldsomt følsom på justeringen. da jeg endelig fandt fejlen vendte jeg den korrekt og så blev alt meget lettere...

bare en tanke, på baggrund af pinlig erfaring :oops:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 10:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Ifølge pilene i bunden og det papir der lå i kassen er den rigtig monteret. Den øverste er tryk-signal, den der peger nedaf er retur til tanken, og den der sidder i den side hvor der er plads til to studser er tryk ind, og så den sidste der er tilbage er til karburatoren. De sidste to studser er der endda pile til.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 10:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
det var de to i bunden jeg var kommet til at bytte om på... :oops:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 10:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Der er ikke to i bunden? Der er 2 midt i der er vandrette og peger hver sin vej, så er der 1 ovenover der er vandret også, og så er der 1 i bunden der peger ned af

Kode:
<--
<---->
  V


Sådan

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 21:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvad i alverden skal man med 4 studser?

1 til benzin ind fra pumpen
1 til benzin ud til karburatoren
og den sidste til tryk reguleringen

hvad gør nummer 4?

der er vel retur i karburatoren, eller er det en retur til det benzin der ikke kommer ud til karburatoren?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 23:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
Yugo Turbo skrev:
hvad i alverden skal man med 4 studser?

1 til benzin ind fra pumpen
1 til benzin ud til karburatoren
og den sidste til tryk reguleringen

hvad gør nummer 4?

der er vel retur i karburatoren, eller er det en retur til det benzin der ikke kommer ud til karburatoren?


retur til benzin, sådan var det i den jeg havde i saab'en

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team