Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 19:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2008, 08:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Jeg monteret igår launch kontrol på en min fiat coupe.
Men synes ikke at kunne få det til at virker.
Modellen er en OMEX OMRLCLCT
Ganske simpel montering.
2 ledninger til de 2 minus på tændspolerne
1 til tændning
1 til kontakt, der os skulle ha minus i den anden ende.
jeg fandt de 2 minus til tændspolerne på min styreboks.
(men er nu blevet i tvivl om jeg kan tage dem derfra, eller kun ude fra tændspolerne?)
Andre Forslag til hvad der kan være gået galt?
Der er lys i boks og den reagere når man trykker på de knapper der er.
Men den har ingen virkning på motoren :damn:

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 16:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
umiddelbart vil jeg da mene at den skal køres direkte på ved dine tændspoler...?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 16:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Der er jo ikke andet for end jeg må prøve der.
Var bare 1000 gange lettere at tage dempå styrboksen :oops: :roll:

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 17:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Altså hvis man bare "luser" den ind på de originale minusser, så kan den jo ikke afbryde dem men bare lytte med på hvad der sker. Umiddelbart er min tanke, at de helt skal sløjfes og så køres igennem omexen, men det er jo bare en tanke.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 19:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
ja præcis det jeg mente.. Har bare svært ved at formulere mig.. Hehe. Men det er helt rigtigt.. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 19:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
:tooth:

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 20:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
http://www.omextechnology.co.uk/Revlimi ... RLCLCT.PDF hvis i ser diagrammet i denne manual, hvad siger i så?

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2008, 10:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
ad2 skrev:
Jeg monteret igår launch kontrol på en min fiat coupe.
Men synes ikke at kunne få det til at virker.
Modellen er en OMEX OMRLCLCT
Ganske simpel montering.
2 ledninger til de 2 minus på tændspolerne
1 til tændning
1 til kontakt, der os skulle ha minus i den anden ende.
jeg fandt de 2 minus til tændspolerne på min styreboks.
(men er nu blevet i tvivl om jeg kan tage dem derfra, eller kun ude fra tændspolerne?)
Andre Forslag til hvad der kan være gået galt?
Der er lys i boks og den reagere når man trykker på de knapper der er.
Men den har ingen virkning på motoren :damn:


Efter diagrammet, så skal den da ik have tænding.

1 ledning til plus siden på tændspolerne, 2 ledning til 2 minuser på tændspolerne.
3 ledningere til 3 kontakter
1 stel ledning
2 ledningere til 2 LED.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 11:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Der står i manualen at hvis man ikke kan finde plus, så skal den bare have tændning.

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2008, 12:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
ad2 skrev:
Der står i manualen at hvis man ikke kan finde plus, så skal den bare have tændning.


Der er altid en plus til en tændspole... Intet der køre på el kan nøjes med enten 1 plus eller 1 minus, der er altid begge dele, og da man ik trækker plus igennem karroseriet, så må der være en plus...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team