Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 19:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2008, 13:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Den gamle pierburg 2e karburator der sidder på min polo 1,3 er en registerkarburator.

Den åbner når bilen får fuld spade, vha vacuum.
Er vi så ikke enige om, at hvis jeg tryklader bilen, så vil det ekstra spjæld aldrig nogensinde åbne mere?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 14:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Er du helt sikker på at det ikke er undertrykket der holder det lukket.
Fuld spade på en Na. motor= ingen vakum.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 14:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeps, har stået og prøvet det af med en engangssprøjte.

Btw, flow forbi en venturi = vacuum :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2008, 16:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Runesm skrev:

Den åbner når bilen får fuld spade, vha vacuum.
Er vi så ikke enige om, at hvis jeg tryklader bilen, så vil det ekstra spjæld aldrig nogensinde åbne mere?


hmm ?? tjae ?? det lyder nu meget rigtigt

Morten VJ skrev:
Er du helt sikker på at det ikke er undertrykket der holder det lukket.
Fuld spade på en Na. motor= ingen vakum.


Morten


det ville nok være lidt for spændende i opstartfasen :tooth: (fuldt blus på det store spjæld)

mener også at aisankarburatorer bruger vakuum til at åbne med og noget fjederværk til at lukke med

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 16:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Byg en stor tæt kasse omkring karburatoren, der fødes af turboen.
Så er du ikke de små problemer.

Brændte stempler garenteres der ikke imod :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 16:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Der er møgmange slanger og ledninger på, det vil ikke lykkedes desværre :P

Men jeg kan godt love jer for, at en opboring af dyserne har hjulpet, den trækker HELT som den bør nu, når jeg kan få benzintrykket rigtigt. Den falder hele tiden ud af justering :(

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 17:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ryk det vacumstyring af det store spjæld og lav det mekanisk, gjorde jeg og det virkede max!

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 19:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvordan gjorde du det? :D :D :D Mange nærbilleder tak!
Og havde du også sådan en malpassi regulator? Og havde du også døj med at holde trykket stabilt?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team