Tak for jeres svar!
Vedr. 531 toppen, den har jo også en anden størrelse vandkanaler end de gamle toppe, kom jeg lige til at tænke på. Bliver det ikke et problem? Hvis toppen ligeledes har anden diameter, så er det da ikke "det rigtige" skulle man jo synes..
Og Henrik GM, vedr den gamle maskine, der kan du bare lige skrive en PM, vi kan nok godt finde ud af noget tror jeg. Blokken er en 89'er med ca. 240.000km på tælleren, og topstykket er vidst fra 87.
Maskinen jeg har tænkt mig at smide i er dog ikke en som har lagt på lager i længere tid, men en som er ude og køre i en bil. Den skulle være ok.. Ham gutten har så bare to andre på lager også.. Men det lyder jo godt når man siger at man kender en som har hele tre stk på lager
At GT2860'eren oftest er set med t25 flange, er lige en tanketorsk fra min side. Men valg af turbo er den mindste bekymring, da det er noget man "nu nok skal finde ud af".
MS vil jeg også langt om længe kaste mig ud i, efter at have truet med det i et par år. Også fordi jeg nu har noget andet at køre i pt, så der skal ikke kastes noget sammen i en fart.
Valg af knast bliver nu nok en V, da det også er den jeg kører med nu. Som Morten VJ også skriver i sit projekt, den føles mere allround. Jævnt træk helt op. Har med tiden prøvet B, V, K, T, Vx3.. B og T er mest med fra bunden, K trækker som en tosset i de høje rpm (Min gamle 760T lavede 253hk med denne knast, og 243hk med B'eren..), Vx3'eren skulle jeg bare have kastet efter katten fra start.
For at en B21ET kan kastes i en 700 serie, er der jo et par komplikationer.. Oliefilter sidder jo anderledes på de to motorer, kan man bare tage oliefilter-konsol fra B230et'eren og flytte over på B21'eren? Så muliggør det jo også at man kan bruge oliereturrør og motorophæng fra 230'eren. Det kunne være skønt hvis det kan lade sig gøre.. Så meget genbrug som muligt