Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 04:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2008, 13:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hey Gutter.

Lige et hurtig spørgsmål:

Hvis man skal tage en turbo fra en diesel bil, og smide på sin benzin bil, så plejer man at sige at den skal være fra en dobbelt så stor motor.

Men hvis jeg nu skal bruge en kompressor til en 3.0 diesel, ville den så være god nok fra en 2.0 benzin? altså i princippet... ;)

Eller er det helt forkert antaget?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2008, 21:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Handler vel om hvor mange HK kompressoren kan levere luft til... Og om denne mængde er nok til de diesel-hk du er ude efter...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2008, 23:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
motoren ender på 400 hk, men den skal køre med en stor Holset hx50 turbo.. Men det tager lidt tid inden den laver fuld tryk, så jeg havde tænkt på at smide en kompressor på også, som ku lave ladetryk i bunden.. Så det behøver vel ikk være en der kan følge med de hk? Men vel bare en der skal ku lave 230hk?
Har nemlig lidt kig på en mercedes kompressor fra en c klasse.. Og den er ihvertfald god for de 200+ hk..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2008, 23:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
I såfald vil jeg sige Holset HX50 er den forkerte turbo for dig. Ville ikke bruge dem på en motor på under 4l med mindre det kun var til drag eller pulling

Og så er den enda ikke optimal, hvis det er std opsætning af turboen du kører med.

Tror du vil få mere ud af en Holset HE300, hvis det skal være det mærke

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 09:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
den bliver bygget som de finske superturbodiesel biler.. Altså med en kæmpe mølle. Spørgsmålet går heller ikk på turboen, men derimod hvilken kompressor der egner sig bedst til at give mig tryk i bunden.. Man skal jo ikk lave tingene helt magen til alle andre her i landet.. Så er der jo ingen nytænkning.

Og ja, der er sikkert et hav af andre turboer som ville egne sig bedre.. Men det hedder jo ikk super turbo uden grund.. Hehe


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 21:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
LionTamer skrev:
den bliver bygget som de finske superturbodiesel biler.. Altså med en kæmpe mølle. Spørgsmålet går heller ikk på turboen, men derimod hvilken kompressor der egner sig bedst til at give mig tryk i bunden.. Man skal jo ikk lave tingene helt magen til alle andre her i landet.. Så er der jo ingen nytænkning.

Og ja, der er sikkert et hav af andre turboer som ville egne sig bedre.. Men det hedder jo ikk super turbo uden grund.. Hehe

Skrue eller roots ... når vi snakker om tryk i bunden.... men du er sgu stået for sent op hvis du tror det ikke er lavet før


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 21:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
nåå, hvis det er den stil du går efter, så passer den meget godt. vi bruger dem på vores 4l yota'er og det er 100% den bedste turbo vi har haft.

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 21:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
ae86:
Det ved jeg godt at det er set før, men du ser det altså sjældent herhjemme.. Og især på dieselbiler. Du må da give mig ret i at alle efterhånden smider turbo på deres biler, ikk? ;)

Kristoffer, nemlig ja.. Det skulle være en rigtig god mølle. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 21:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
LionTamer skrev:
ae86:
Det ved jeg godt at det er set før, men du ser det altså sjældent herhjemme.. Og især på dieselbiler. Du må da give mig ret i at alle efterhånden smider turbo på deres biler, ikk? ;)

Kristoffer, nemlig ja.. Det skulle være en rigtig god mølle. :D


Ja hvis jeg skulle til at rode med de der oliebrændere så er jeg da også fristet til at skulle leje med noget kompressor tuning ... så det ville være skrue hvis jeg kunne finde pengene til det .. ellers så er en roots i et compound setup ikke dårlig .. dog så skal der under alle omstændigheder en ordentlig ladeluftskøler på


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 22:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Ja præcis. Jeg får bygget to store intercoolere sammen, for at få den rette køling.. Men i princippet kan jeg vel godt nøjes med en lille kompressor, ikk? Da den jo bare skal lade op til de 1.0 bar, og derefter tager turboen over op til de 2.3 bar.. Cirka..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team