Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 04:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hey Gutter.

Lige et hurtig spørgsmål:

Hvis man skal tage en turbo fra en diesel bil, og smide på sin benzin bil, så plejer man at sige at den skal være fra en dobbelt så stor motor.

Men hvis jeg nu skal bruge en kompressor til en 3.0 diesel, ville den så være god nok fra en 2.0 benzin? altså i princippet... ;)

Eller er det helt forkert antaget?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Handler vel om hvor mange HK kompressoren kan levere luft til... Og om denne mængde er nok til de diesel-hk du er ude efter...
Daniel.

Titel:
Senior Medlem

motoren ender på 400 hk, men den skal køre med en stor Holset hx50 turbo.. Men det tager lidt tid inden den laver fuld tryk, så jeg havde tænkt på at smide en kompressor på også, som ku lave ladetryk i bunden.. Så det behøver vel ikk være en der kan følge med de hk? Men vel bare en der skal ku lave 230hk?
Har nemlig lidt kig på en mercedes kompressor fra en c klasse.. Og den er ihvertfald god for de 200+ hk..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

I såfald vil jeg sige Holset HX50 er den forkerte turbo for dig. Ville ikke bruge dem på en motor på under 4l med mindre det kun var til drag eller pulling

Og så er den enda ikke optimal, hvis det er std opsætning af turboen du kører med.

Tror du vil få mere ud af en Holset HE300, hvis det skal være det mærke

Titel:
Senior Medlem

den bliver bygget som de finske superturbodiesel biler.. Altså med en kæmpe mølle. Spørgsmålet går heller ikk på turboen, men derimod hvilken kompressor der egner sig bedst til at give mig tryk i bunden.. Man skal jo ikk lave tingene helt magen til alle andre her i landet.. Så er der jo ingen nytænkning.

Og ja, der er sikkert et hav af andre turboer som ville egne sig bedre.. Men det hedder jo ikk super turbo uden grund.. Hehe

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

LionTamer skrev:
den bliver bygget som de finske superturbodiesel biler.. Altså med en kæmpe mølle. Spørgsmålet går heller ikk på turboen, men derimod hvilken kompressor der egner sig bedst til at give mig tryk i bunden.. Man skal jo ikk lave tingene helt magen til alle andre her i landet.. Så er der jo ingen nytænkning.

Og ja, der er sikkert et hav af andre turboer som ville egne sig bedre.. Men det hedder jo ikk super turbo uden grund.. Hehe

Skrue eller roots ... når vi snakker om tryk i bunden.... men du er sgu stået for sent op hvis du tror det ikke er lavet før

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nåå, hvis det er den stil du går efter, så passer den meget godt. vi bruger dem på vores 4l yota'er og det er 100% den bedste turbo vi har haft.

Titel:
Senior Medlem

ae86:
Det ved jeg godt at det er set før, men du ser det altså sjældent herhjemme.. Og især på dieselbiler. Du må da give mig ret i at alle efterhånden smider turbo på deres biler, ikk? ;)

Kristoffer, nemlig ja.. Det skulle være en rigtig god mølle. :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

LionTamer skrev:
ae86:
Det ved jeg godt at det er set før, men du ser det altså sjældent herhjemme.. Og især på dieselbiler. Du må da give mig ret i at alle efterhånden smider turbo på deres biler, ikk? ;)

Kristoffer, nemlig ja.. Det skulle være en rigtig god mølle. :D

Ja hvis jeg skulle til at rode med de der oliebrændere så er jeg da også fristet til at skulle leje med noget kompressor tuning ... så det ville være skrue hvis jeg kunne finde pengene til det .. ellers så er en roots i et compound setup ikke dårlig .. dog så skal der under alle omstændigheder en ordentlig ladeluftskøler på

Titel:
Senior Medlem

Ja præcis. Jeg får bygget to store intercoolere sammen, for at få den rette køling.. Men i princippet kan jeg vel godt nøjes med en lille kompressor, ikk? Da den jo bare skal lade op til de 1.0 bar, og derefter tager turboen over op til de 2.3 bar.. Cirka..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time