Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 02:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jun 2008, 17:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2005, 19:04
Indlæg: 16
jeg har er spørgmål min sc 12 har jeg til tænkt at skulle sidde på den anden side af remmen så passer omløbsretningen ikke mere.

kan man vende omløbsretningen på sådan en eller skal man finde en anden løsning :D bilen er en vectra b 2,0 16v kom gerne med nogle ider :D

_________________
M.V.H. Patrick


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 11:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Aaaaaah... Remmen kører altså samme vej på begge sidder af krumtapshjulet :)

Så skulle det være fordi du vender kompressor omvendt...?

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 13:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
-ae86- skrev:
Aaaaaah... Remmen kører altså samme vej på begge sidder af krumtapshjulet :)

Så skulle det være fordi du vender kompressor omvendt...?


Jeg er rimelig sikker på at han mener at han har tænkt sig at køre den på "ryggen"(bagsiden) af remmen .. man kan godt få multiribbe remme der har ribber på begge sider

@PR
Jeg tror ikke der skulle være nogle mekaniske problemer..
men den kan være bygget med tanke på at olien helst skal trækkes med op den "rigtige" vej.. men udover det tror jeg godt du kan køre den baglæns.. dog er det på eget ansvar, nu har jeg ikke set dit motor rum, men er du sikker på at det er helt umuligt at vende den "rigtigt" ?? hvis du vælger en dobbelt ribbe rem så husk at få den så meget rundt om kompresser remhjulet .. gerne 3/4.. da du ellers har en stor chance for at remmen skrider .. især ved større tryk

Og husk at vender den rigtigt med olie påfyldningen opad..

Hvad regner du med at den kommer til at trykke med, og ved hvor mange kompressor rpm ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 17:54 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 36
Geografisk sted: Sjælland, Vordingborg
Har din bil aircon? Ellers ville det jo passe perfekt, og sætte kompressoren, hvor airconkompressoren normalt sidder!
Billede
Ved godt det er på en omega, men airconen sidder samme sted på en x20xev.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 20:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2005, 19:04
Indlæg: 16
Jeg tænkte at sætte kompressoren der hvor luftfilter kassen sidder pga af der sidder et kæmpe motor ophæng der under savopumpen.( der hvor aircon pumpen sidder den har jeg ikke :? )
Men hvis man sætter komp. der hvor luftfilter kassen sidder så vender kompressoren rigtig med hensyn til op og ned og olien men remmen kører lige plusligt den anden vej fordi man står på den anden sidde af remmen. så lige i dag at remhjulsstammeren drejer den anden vej forhold til de andre remhjul hvilket vil sige det drejer den vej jeg gerne vil have.
hvis man kan sætte et extra remhjul på der kunne det løse problemet.

Håber i forstår var jeg mener :D

_________________
M.V.H. Patrick


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team