Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: tuning Rx8
Indlæg: 19 maj 2008, 22:56 
Offline

Tilmeldt: 19 maj 2008, 22:32
Indlæg: 1
Geografisk sted: københavn
Haløjsa, jeg er ved at bygge et projekt og kunne bruge lidt info om tuning med kompressor. Jeg har indstalleret en Rx8 motor i min jetbåd og arbejder i øjeblikket med køler, udstødning og luftindtag. Jeg kunne tænke mig at installerer en kompressor af en slags, der kan give yderligere heste. Jeg har fundet frem til følgende muligheder
Blitz compressor, som koster ca. 35.000 dkr. komplet anlæg
greddy turbo, som koster 15.000 dkr. komplet anlæg.

Turbo bliver for kompliceret på grund af varmen og et lukket motorrum. Udstødningen er vandkølet og har i forvejen ikke meget plads.

Kan det lade sig gøre at bygge et anlæg selv, med en simpel kompressor og en blow of valve. Altså at instalerer en kompressor der er koplet på et remtræk fra motoren og som leverer alt luften til indsugningen. Hvad skal jeg eventuelt indkøbe af ECU kontrolerer´, peggy back computerer og lign. eller kan jeg omprogramerer min originale ECU. Jeg har læst om et system der giver adgang til at programerer med en bærbar pc. Men alt info ligger i USA og det er ikke let at skaffe informationer uden at betale og bestille, for så selv at prøve mig frem.

båden skal i vandet her til sommer og testes igennem. Som den står nu, har den 200+ hk. og skulle gerne sejle med 70 knob, 130 kmt. ca.

greddy turbo leverer et sæt der giver op til 670 hk. så motoren er klar til et leverer ekstra hk, uden ændring af stempler eller lign.

Hvor simpelt kan det laves, for at yde ekstra hk.

Mvh Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2008, 10:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Hej Lars.
Det lyder som et fedt projekt.
Jeg har endnu ikke pillet i Renesis motoren, så tør ikke at gør mig klog på den.
Prøv at tage kontakt med AtkinsRotary http://www.atkinsrotary.com/store/home.php De fifler lidt med kompressorer og både, ja sågar fly med Wankelmotorer.

Når du tryklader Renesis'en er det Uhyre vigtigt at du har styr på benzin og tænding, komp.forholdet er 10:1 så den vil være lidt fintfølende når den ser tryk. "stempelringene" eller Apex seals er pga friktion og vægt reducerede fra 2mm i de ældre 13B til 1,5mm i Renesis 13B, der må overhovedet ikke være tændingsbanken, da de nye tyndere seals simpelthen vil knække.
Renesis motoren er ab fabrik næsten maxet ud hvad angår power, det er meget få tunere som har fået mere en 10-20 hk mere ud af N/A tuning på den. Vel at mærke i bil.

Kim K.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2008, 13:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lyder som et sjovt projekt. ydelsen standard er lige nøjagtig på den her motor, som regel mindre end det den er opgivet til! hvorfor bruge så ny en motor? MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team