Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 maj 2008, 12:03 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hejsa,

Basalt set er min motor magen til dem de bruger i Punto GT. Dog er standardkompression i en Uno Turbo 1,4 8V som min på 7,7:1 og på en Punto GT (Mk3) er den 9:1

Ændringerne ligger primært i topstykket, efter hvad jeg har kunnet finde ud af.

Det jeg tænker og har talt med et par stykker om, er at de primære ting jeg skal bekymre mig om i den forbindelse, er at være knap så aggressiv med tændingen og sænke ladetrykket.

Men jeg vil da mene at jeg umiddelbart burde kunne lave de samme Hk som jeg kunne før, eller er der andre ting jeg bør se nærmere på?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2008, 13:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
du kan måske endda lave flere! prøv dig lidt forsigtigt frem med det program du plejer at bruge. FORSIGTIGT! mange gange vil det måske være bedre at tage tryk væk i stedet for tænding. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2008, 13:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
En af de helt store dræbere er modtryk + høj kompression.
Mere ladetryk i den sammenhæng giver typisk endnu højere modtryk=værre situation.

Som jeg forstår det, så vil du tryklade en 9:1 motor, og hvis manifolde og turbo eller er rimeligt dimensioneret, så er der fint mulighed for gode litereffekter. Hvis du har toppen af alligevel så kan du måske med fordel se på hvor meget squish der egentligt er, evt justere lidt på det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2008, 13:45 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Den nye top er først på vej hjem fra England nu, men jeg der efter har jeg så begge toppe at kunne lure lidt på inden montering.

Det eneste der ændres er toppen, resten er samme setup som jeg lavede 234Hk på ved sidste måling, dog kører jeg så med Omex 600 nu i stedet for EFI Euro 1 og de få kilometer vi nåede at køre med Omex'en føltes meget lovende i forhold til EFI'en..

Jeg har planer om at lave nye manifolde, både ind og ud, på et senere tidspunkt.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team