Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 apr 2008, 16:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
jeg har lige monteret størrer intercooler og anden kølerblæsere så jeg sad og gassede op for at få temp op for at blæserne til at køre! nu er det bare at bilen pludselig begynder at ryge fra udstødningen som var der gået en toppakning.. jeg mærkede på intercooleren som man knap kunne rører ved så varm var den, kan dette resultere i denne røgudvikling.

_________________
Diesel!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2008, 17:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Der er sgu noget galt.
En intercooler på en TD'er som du bare holder og gasser op skal ikke blive sønderligt varm.

Hvilken TD er det, og hvilken farve har røgen?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2008, 17:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hmm 1,3multijet fra 2005.. hmm det er vel nok snare damp.. måske udstødningen har haft en masse kondens den har stået stille i LAAANNGG tid.

den er standard pånær intercooleren... men aligevel kan den blive så varm! ej man kan godt røre ved den men den er sku varm! den sidder forresten lige op og ned af radiatoren!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2008, 10:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvis det var mig ville jeg tjekke om den havde brugt noget vand eller olie mens du har stået og gasset op, og så ellers rullet en tur i den.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2008, 11:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg skifte turbo på min Punto sidste sommer. Da jeg var færdig lod jeg bilen stå i tomgang mens jeg ventede på termostaten åbnede, så den kunne blive ordentligt udluftet. Efter få minutter begyndte det at vælte ud med en halvforbrændt, olieagtig tåge der lugtede slemt. Jeg var straks i vilrede, men efter "tvang" fra Ferrarikiller kørte jeg en tur ud af ring 4 og lod den trække lidt omdrejninger og ladetryk.

Da jeg kom tilbage var det brændt af og den røg ikke mere. Mon ikke det er noget ala det samme med din - oliehinde i trykrør, olierester i motoren osv. Så vidt jeg ved har den stået stille ret længe, og har ligget på hovedet og fået formentligt både vand og olie i cylindrene..?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2008, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
jov det er også det jeg tror det var.. den gør det ikke mere. så det er fint nu tror jeg..

det undrede mig bare den høje indsugningsluft bla..

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team