Morten VJ skrev:
Lindahl007 skrev:
Er 5500-7500,- godt givet ud til et Quaife ell. Peloquin ATB-spær, på en forhjulstrukken bil med godt og vel 400 hk?
Der sidde antispin på bilen fra fabrikken, men det er ikke til megen gavn, selv ikke da bilen var standard
Hvis bilen er en hverdagsbil, og en sjælden gang bruges til lidt 1/4 mile, er det spær så pengene værd? Giver det en mærkbar forbedring af accelerationen generelt, eller er det primært for hardcore racere, som jagter det sidste 1/10 sekund?
Jeg er meget i tvivl, da jeg alligevel skal ha gearkassen ud her i næste måned.
Hvis du har godt og vel 400 hk.
Og bruger dem en gang imellem.
Så ja det er en forbedring.
Hvis du er i tvivl om det er en forbedring, så har du:
1 ikke godt og vel 400 hk.
2 du bruger dem aldrig.
Og så er det unødvendigt.
MVh
Morten
Jeg er ikke i tvivl om, at der er noget at hente med et spær. Spørgsmålet gik mere på, om det der er at hente, opvejer prisen på 55-7500,-
Jeg kører aldrig på grus, og gir den sjældent rigtig gas, når det er glat (regn ell. sne).
Vil jeg være (næsten) lige så godt stillet ved kun at montere et sæt Toyo R888, eller er spær en god investering?
Flere nyere forhjulstrukne biler med kraftige motore, er jo efterhånden monteret med spær fra fabrikken (Neon SRT4, Mazda 3 MPS, Ford Focus RS, m.fl.), så jeg tænkte om der var noget at hente i en hverdagsbil, som kører lidt ræs engang imellem. Altså en cost-benefit vurdering!