Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2008, 13:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Har en turbo fra et projekt hvor den smed olie i udstødningen, skildte den af men kan ikke rigtig se nogen fejl.
Den ene ring er åben og den anden lukket sammen, er der ikke rigtigt nok ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2008, 14:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008, 08:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Ravnen skrev:
KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?

Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.

Men har den så nået at tag skade ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008, 10:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
2fat2fly skrev:
Ravnen skrev:
KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?

Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.

Men har den så nået at tag skade ?


Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008, 11:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Holde tæt ved vacuum? Så skal gasspjældet jo sidde før turboen.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008, 11:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
I tomgang og ved speederslip, kald det hvad du vil...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008, 12:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Nåeh okay. For har nemlig før hørt om det, specielt når folk bygger turboer på bobler. Så sætter de karburatoren så turboen skal suge igennem den. Så er der pludselig op imod 0,8 bars vacuum, og så begynder de at bruge meget olie.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008, 12:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Ravnen skrev:
2fat2fly skrev:
Ravnen skrev:
KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?

Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.

Men har den så nået at tag skade ?


Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket...


Har sådan en K16 turbo hvor der er monteret en slange-studs ud af retur løbet.. Men udvendig diameter er kun 15 mm.. Du mener ikke at det er nok? Har standard siddet monteret på noget iveco turbo dims..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008, 13:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Som sagt, er de latterligt følsomme, der hvor jeg vil hen er at hvis der er et problem, så gå; større, ret ud og højre op med banditten, hvis der ikke er et problem med 15 mm så er det jo fint...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2008, 01:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Ravnen skrev:
så gå større, ret ud og højre op med banditten,


Hmmm - hvad tænker du præcist på her Ravnen...? :grin:

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team