jamen jeg har skam været mere kreativ
har monteret en microswitch på gasspjældet, som så aktiverer en magnetventil ( som er til noget campingvogn vandhalløj )
og vupti, så bleeder jeg lidt luft af.
men ville gerne ha' en lidt stærkere acuator på, for at undgå at WG bliver blæst op. mister lidt luft oppe i toppen, ved godt at turboen ikke kan flowe så meget luft, men bare lidt mere.
men jeg er nok ved grænsen af det fornuftige, jeg har dog andre dyser monteret som er lidt større.
motorstyringen finder dysserne for store, og justere derfor åbningstiden ned når den køre closed loop,
under open loop skulle den meget gerne køre faste maps udfra luftmængde, gasspjæld og omdrejninger. hvilket så skulle gi' lidt ekstra benzin oppe i toppen ( medmindre den sjover fratrækker closed loop justeringen fra open loop map'sene) det har jeg ikke kunne finde nogle steder
da den blev rullet sidst ( uden min nye styreboks ) lavede den knap 180 hk, med standard styreboks ( som er svært konservativ hvad tænding angår ) og med en lambda omkring 12.1-12.3 dog målt i rumpen ( som ikke skulle være så præcist.
har også kontrolleret tændingsfremrykningen, og som vejret er nu med 1. bar og faldende til 0.7 ved omkring 6000 o/min har omkring 1.5 til 2 graders fremrykning
så mon ikke jeg kan ramme 200 hk på 98 oktan og et andet forrør.
de anbefaler mange steder at man også skifter KAt'en, men har også læst at Kat'en godt kan håndtere effekten når vi snakker standard turbo, men forrøret er noget vil gøre en forskel.
men kom endelig med gode ideer, eller hvis i har en viden om noget som jeg har misset eller ikke helt forstået.
mvh
Martin