Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2008, 21:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Nu har Corolla'en kraftedeme kneppet et stempel til - fandens til 140 hk's stempler!

Så nu skal der noget gods i, så jeg kan få noget tryk på.

Men skal jeg købe smedede stempler? Eller kan jeg "nøjes" med nogen gze stempler? Hvis ja, hvilke?

De skal i en 4AGE NON T-VIS motor.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2008, 22:10 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2006, 09:08
Indlæg: 88
Geografisk sted: Næstved
165 er fine, 145 hk stemplerne, er ikke beregnet til underspol af stemplerne, så hvis du skal benytte dem skal du lige lave plads til oliedysserne.

Ellers passer det fint sammen.

_________________
Supra MKIII - 2JZ-GTE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2008, 22:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Er skørterne ikke ens på 145 og 165 stemplerne?

**Nej, det kan jeg så se på club4ag.com - det er de ikke. 165 hk har underspul.

Hvad skal der forståes ved "Piston spec"?:

145 hk = semi-forged
165 hk = forged, coated
170 hk = snap ring


Top
 Profil  
 
 Titel: 145hk
Indlæg: 29 jan 2008, 23:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
145hk stemplet er ganske udemærket til en 500hk ( kører selv 2,3 bar på mine og de holder endnu) det gode ved dem er at de kører 8:1 i kompression , og kan derfor klare et solidt tryk, men gør den lidt sløv i del last uden tryk .. .
det eneste du skal gøre i forehold til underspul er at fræse et lille " hak " i stempel skørtet ud for olie dysen / røret , ellers rammer skørtet på røret og det kan ikke gå i bund.

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2008, 23:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Pudsigt, du har fået en lille besked på BG, Beyer ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2008, 23:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Martez, husk nu at du mister HK ved at sænke kompressionen. Der er ingen fordele på en suge motor ved at vælge lav kompressions stempler...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2008, 23:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
klyfax skrev:
Martez, husk nu at du mister HK ved at sænke kompressionen. Der er ingen fordele på en suge motor ved at vælge lav kompressions stempler...


Nej nej, skal nok smide en mølle på, bare rolig :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 13:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Martez skrev:
Er skørterne ikke ens på 145 og 165 stemplerne?

**Nej, det kan jeg så se på club4ag.com - det er de ikke. 165 hk har underspul.

Hvad skal der forståes ved "Piston spec"?:

145 hk = semi-forged
165 hk = forged, coated
170 hk = snap ring


145 hk stempler og 165 hk stempler er produceret på samme måde.
Den eneste forskel er at 165 giver et lidt højre CR og at de er coated på skørtet og så har de udskæringer til oliedysen i skørtet

beyer skrev:
... det eneste du skal gøre i forehold til underspul er at fræse et lille " hak " i stempel skørtet ud for olie dysen / røret , ellers rammer skørtet på røret og det kan ikke gå i bund.


Det gør den kun engang når han tørner den ... bagefter er der masser af plads :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 16:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg snakkede med Egon tidligere på dagen og han anbefalede at jeg fik boret blokken 0.5 mm op, så havde han nogen overstørrelses 145 hk stempler jeg kunne købe. Er dog blevet tilbudt nogen alm. 81 mm 145 hk stempler til en meget billigere penge, så hvis blowby'et ikke er for stort, er det så nødvendigt at bore blokken op?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 19:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
her er lige et billed fra mit photo album til info:

Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team