Yugo Turbo skrev:
Jeg skal have nogle andre knaster OG tænker at bruge tun aksler fra en N/A motor af samme type som min...
De har løft på 11,5 og er 307 grader, ved ikke helt hvor meget overlap endnu.
Overlap i en trykladet motor er det godt eller skidt og mere interessant, HVORFOR?
Motoren er en 8V 2,0 motor med seperat ind og udstødningsknast og derfor kan et evt for stort overlap justeres lidt med justerbare knast hjul...
Hvorfor er der nogen der siger at sugeknaster ikke skulle være gode på trykmotorer? jeg kan inderligt ikke forstå hvad problemet skulle være...
på forhånd tak
venlig hilsen Lasse
En "alm" trykmotor kan ikke køre med overlap pga trykforskellen.
Nøglen til en motorstærk dragracebil er meget flow på udstødning, lille trykforhold, gerne 1:1. Så kan du nemligt bruge sugemotorknaster, principielt med så vildt overlap du kan tænke dig.
Sørens 2JZ motor fik jo +150hk ved lavere ladetryk ved at skifte turbo. Før var modtrykket +6bar. Efter skift næsten 1:1. Klart et bedre grundlag for en sund motor, og kunne nok godt trække en vildere knastaksel, hvis topstykket kunne være med til mere end de små 1100hk den std motor kunne rive af.
Ulempen er at motoren får et kæmpe powersurge når alting kommer "on"...
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!