Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2008, 22:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Hvilken benzintryksregulator skal jeg bruge til motor med eftermonteret turbo? Motoren har sprøjt på!
Jeg hved den skal være prograsiv...
Nogle gode link til en der forhandler der har en fornuftig en, der ikke koster en formue?

_________________
King of wheelies:)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2008, 23:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du skriver sprøjt, er det programerbar motorstyring, hvis ja, er den orginale trykregulator fint.

Ellers har www.turbomotor.dk dem til ganske fin pris.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008, 13:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Det er på en motorcykel, hvor der er eftermonteret turbo på!
Jeg skal til at bygge indsprøjtning på nu, og dertil vil jeg bruge den nye Microsquirt!
Så det jeg står med er et sæt spjældhuse med en dysebro, hvor i der sidder en trykregulator.
De sidste par år har jeg kørt med karburatore, og en malpassi trykregulator.

Jeg har set på den de har ved turbomotor.dk, men er skeptisk da jeg ikke kan se nogen retur fra regulatoren!

_________________
King of wheelies:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008, 14:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis dine dyser er store nok, så er en linær trykregulator ideel.
Den progressive blev lavet til sugemotorer der fik en lille turbo på, med lavt tryk, og beholdt standart sryringen.
En progressiv regulator vil få Ve tabellen i Megasquirt til at se meget mærkelig ud og gøre den en del sværere at justere ind.
Behold standart regulatoren, indtil du har fået det til at køre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008, 15:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Det vil sige, jeg skal ikke justere benzintryk?
Du siger, hvis mine dyser er store nok?
Det er vel noget tiden kan vise? Dem jeg regner med at bruge skulle efter sigende være 240ml dyser.
Som cyklen står nu har den 200hk, men den kan sagtens holde til mere tryk, har bare ikke mulighed for at ændre tændingen før jeg får noget motorstyring på...
Den lader 0,9bar til et comp. forhold på 8,5:1
Så mon ikke 1,2-1,3bar begynder at være sjovt til 180kg gadecykel :coffee:
Synet og godkendt med turbo vel og mærke :wow: Billede
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=838

_________________
King of wheelies:)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team