JakobM skrev:
Så har du en fejl
En åben ventil som virker efter hensigten OG som er åben ved tomgang/dellast, altså ved vakuum, vil altid suge uden om filteret da den suger fra fri luft.
Blæser du ud gennem ventilen ved tomgang, har du ikke tomgang men er under load og stadig en fejl.
Fejlen er enten i din montering/udtag af vakuumslange eller fejl i din ventil.
Der må aldrig blæse luft ud af en ventil, med mindre den er sat op som overtryksventil til kompressor uden (eller bleeded) topmonteret vakumslange.
Den må du nok vende til dig selv igen.
En motor i tomgang bruger ik den store mængde luft. Og en turbo kan godt leverer luft nok i tomgang til motoren. Og når BOV er åben, så render resten af luften ud der...
I øvrigt er du da velkommen til at komme og smide hånden for min bov, den blæser! Og det må jo tyde på at motoren ik kan bruge den mængde luft turboen levere...
Om det så skylles at motoren står med 1200 rpm i tomgang pga. knasten, styret af en tomgangs ventil, eller hvad, det aner jeg ikke.
Kan også fortælle dig at hvis jeg propper BOVen af, så er turboen ik i lige så høje omdr. i tomgang som hvis den er åben. Kan høre dette på turbohylen når jeg slukker motoren. Hylen er langt kraftigere når der sidder en åben bov på.