Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 19:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 nov 2007, 18:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Ja jeg må indrømme jeg roder lidt rundt i hvad for en turbo jeg skal vælge til mit projekt.
Hvad er den største risiko hvis hvis jeg får købt en for billig turbo og den smadres?
Imiddelbart er det selvfølgelig at stumperne ryger igennem indsugningen og kommer i klemme i mellem ventiler, top og stempel.
Men er det set før? Vil det meste ikke endne i IC´en?
Hvad kan der ellers ske?

/Kristian T


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2007, 19:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
LÆS.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=19242

Bedøm selv, og læs den HELT igennem....

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2007, 19:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kristian T skrev:
Ja jeg må indrømme jeg roder lidt rundt i hvad for en turbo jeg skal vælge til mit projekt.
Hvad er den største risiko hvis hvis jeg får købt en for billig turbo og den smadres?
Imiddelbart er det selvfølgelig at stumperne ryger igennem indsugningen og kommer i klemme i mellem ventiler, top og stempel.
Men er det set før? Vil det meste ikke endne i IC´en?
Hvad kan der ellers ske?

/Kristian T


Vælg en turbo der matcher resten. Har du bygget lowbudget på alt andet, så er lowbudget turbo nok fint.
Vælg en realistisk størrelse, og et realistisk tryk.

Delene kan ryge ind i motoren, ja. Ja, det er set før.
Det behøver ikke være en kinaturbo for at den laver det nummer.

Ellers ske ud over et totalhavari? Ikke så meget...:-)

Det mest sandsynlige: Der sker ikke en skid. Sker der noget, så skal du skifte turboen.

Men byg efter resten. Hvad koster resten af motoren??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2007, 20:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
i langt de fleste tilfælde fungerer ladeluftkøler mm som effektivt filter. men meget sjældent at kompressorhjul forsvinder helt.... ikke noget jeg personligt ville ligge søvnløs over. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2007, 21:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Næææ... Altså, jeg har aldrig set en turbo havarerer så den har taget resten af motoren med.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2007, 21:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
I mine øjne er den eneste virkelige risiko du løber ved at købe en billig turbo at du risikerer at spare penge... Men ellers her Henriks pointe fornuftig nok. Hvis du har fine dyre stumper alle andre steder kan du vel lige så godt ofre på turboen også...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team