Kristian T skrev:
Ja jeg må indrømme jeg roder lidt rundt i hvad for en turbo jeg skal vælge til mit projekt.
Hvad er den største risiko hvis hvis jeg får købt en for billig turbo og den smadres?
Imiddelbart er det selvfølgelig at stumperne ryger igennem indsugningen og kommer i klemme i mellem ventiler, top og stempel.
Men er det set før? Vil det meste ikke endne i IC´en?
Hvad kan der ellers ske?
/Kristian T
Vælg en turbo der matcher resten. Har du bygget lowbudget på alt andet, så er lowbudget turbo nok fint.
Vælg en realistisk størrelse, og et realistisk tryk.
Delene kan ryge ind i motoren, ja. Ja, det er set før.
Det behøver ikke være en kinaturbo for at den laver det nummer.
Ellers ske ud over et totalhavari? Ikke så meget...
Det mest sandsynlige: Der sker ikke en skid. Sker der noget, så skal du skifte turboen.
Men byg efter resten. Hvad koster resten af motoren??
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!