ae86 skrev:
Prøv at bruge søge funktionen her på forumet ..
Men en SC12'er levere ca 1200 cc luft pr omdrejning så hvis du smider den på en 4 takt 4 cyl motor der er på 1200cc og køre den samme hastighed som krumtappen (hvor den jo drives fra) så levere den ca 2 bar abs (1 bars ladetryk) husk på at en 4 cyl 4 takt har 2 indsugningstakter pr omdrejning (og på en 1,2L vil det sige at der er et "luft behov" for 600 cc luft for at have en fyldning (VE) på 100%)
Havde også søgt herinde på forummet og fandt det her indlæg ->
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=17 ... light=sc12
Men syns bare ikke jeg kunne få det til at give mening, det der var skrevet i det andet indlæg. Men det hjalp med det svar du har skrevet oven over, og kan se mit regnestykke sådan set er lavet for mig i det gamle indlæg, dvs. skulle komme til at køre med ca 0,5 bar med 140mm remhjul på krumtappen.
Har så lige et ekstra spørgsmål i den anledning, burde en Golf 1,8 gti 16v ikke kunne klare 0,5 bars ladetryk på standard motor ? Dvs. uden anden toppakning fx!