Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 10:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2007, 19:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Skal til at gå i gang med at montere turbo på en Sierra 2.0i Dohc motor, N9C.

Planen er at den selvfølgelig skal kunne holde en rimelig tid.
Så planen er at sænke kompressionen. Men hvordan ville i gøre det billigst?
Mange montere bare 2 metaltoppakninger.
Andre har fået lavet en kobberpakning på ca.3mm og så er der dem som bruger mange penge på stempler.

Projektet skal bare koste mindst muligt, da jeg har et andet projekt som kræver mange penge. Og ved godt at man får ikke noget holdbart ved at spare. Men det er bare lidt for sjov, har en ekstra motor stående. Men hvad ved holde bedst til de mindste penge?

Jeg har MF2 liggende som skal bruges..

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2007, 19:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
2 af de org metaltoppakningervirker fint :tooth: er prøvet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2007, 19:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Nårh ja, planen er IKKE over 1 bar.

Har også fået at vide at de 2 toppakninger fungere fint. Så det bliver vidst afprøvet 8)

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2007, 19:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
needspeed skrev:
Nårh ja, planen er IKKE over 1 bar.

Har også fået at vide at de 2 toppakninger fungere fint. Så det bliver vidst afprøvet 8)

Og så lige en kontra ventil på et T stykke op til din Mapsensor så er motorstyringen også med på den :tooth:
Du kan også stelle nogle af de ekstra ledninger ved tændspolen så sænker den tændingen yderligere :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2007, 20:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
2fat2fly skrev:
needspeed skrev:
Nårh ja, planen er IKKE over 1 bar.

Har også fået at vide at de 2 toppakninger fungere fint. Så det bliver vidst afprøvet 8)

Og så lige en kontra ventil på et T stykke op til din Mapsensor så er motorstyringen også med på den :tooth:
Du kan også stelle nogle af de ekstra ledninger ved tændspolen så sænker den tændingen yderligere :wink:



Jamen du virker jo som om du har styr på det. Det er rart :mrgreen:
Det får jeg også om noget tid så :P

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team