Hej
Har bygget følgende opsætning:
1JZ motor med 525 cc dyser, Køre wasted spark på 6 coils, og der er ingen tomgangs styring.
Den trigger på 12 -1 på krumtap.
Når den står i tomgang kan den finde på at svinge kraftigt i tomgang, og nogle gange så slemt at pumpe relæ slår fra, ud fra de tal og svingninger jeg kan se på min ms log, tyder noget på der er forstyrrelser. og det får så pumpen til at stoppe med at levere.
Bilen kan køre og trækker skide godt når den arbejder. men ved normal ligeud kørsel og tomgang laver den dette nummer. Det er derfor meget svært at køre den ind, for den tager ikke helt imod det man tuner...
Har lavet alle ledninger om igår, da jeg mistænkte brug af gamle ledninger til at være fejlen men hjalp ikke
Har skiftet relæ
Lavet ny stel i 35 kvt kabel.
Den får stel alle rette steder.
Coils, Dyser, TPS , Vandtemp alle målt ok og virker perfekt når lortet ikke køre men får strøm.
Har kørt alt kun med MS setup, kunne lige så godt have mont motor tank og ms på en trailer setup. og stadig forstyrrelser. Også uden om relæ osv. og konstant 12v på pumpen uden styring fra ms.
Nogen der har haft samme oplevelse, eller evt. ved hvad jeg kan gøre her ? Er tæt på at droppe projektet og smide en standart 7M motor i igen bare for at komme ud og køre i år
Har kun selv få teorier tilbage nu, Tror min MS er kruddet af efterhånden, ellers er det bare noget pis, som jeg desværre må give dem ret i der siger det.
Tester følgende i eftermiddag for at gøre ledningsnettet komplet skiftet, stel til pumpen. Samt kontrol af POS for krumtap.
Arne.