Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 06:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 okt 2007, 07:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Hey så fik jeg fat i nogle ure til kabinen, bla olie temp som jeg ville mene burde have sin føler i bundkaret!? Men mit problem er jeg ikke lige kan lure hvordan jeg smartest/bedst montere den føler. Vi snakker en konisk fyr på 10mm x 1 gevind, havde tænkt på og svejse en møtrik på inden i bundkaret, men er i tvivl om den koniske føler kan pakke tæt i den STÅL møtrik!? Eller er der nogen der har en bedre ide? HJÆÆÆLP :up:

Mvh JF

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 08:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Du siger at det er et stålbundkar... så tag en en spids dorn eller kørner og bank et hul, hullet må ikke være større end at du kan skære et gevind i det materiale du har krænget ind i bundkaret, bare husk at smørre snittappen ind i fedt el. lign. for at holde på spåner, eller også så kan du sætte tryk (luft) på røret til oliepinden samtidig du skærer, det vil blæse spånerene ud i hovedet på dig...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 08:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Ravnen skrev:
Du siger at det er et stålbundkar... så tag en en spids dorn eller kørner og bank et hul, hullet må ikke være større end at du kan skære et gevind i det materiale du har krænget ind i bundkaret, bare husk at smørre snittappen ind i fedt el. lign. for at holde på spåner, eller også så kan du sætte tryk (luft) på røret til oliepinden samtidig du skærer, det vil blæse spånerene ud i hovedet på dig...


Oki, burde den smule matriale der er til og lave gevind af kunne holde? Ps bundkaret er afmont.

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 08:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Det burde ikke være et problem, men hvis du alligevel har bundkaret afmonteret, så svejs en bøsning på med det rigtige gevindhul, det ville da være at foretrække, den anden løsning virker fint, men er en Polak måde at gøre det på, for at slippe for at tage bundkaret af...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 09:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Ravnen skrev:
Det burde ikke være et problem, men hvis du alligevel har bundkaret afmonteret, så svejs en bøsning på med det rigtige gevindhul, det ville da være at foretrække, den anden løsning virker fint, men er en Polak måde at gøre det på, for at slippe for at tage bundkaret af...


Oki kan jeg godt følge dig i, men er i tvivl om den føler kan klare og blive spændt i den møtrik nu føleren er konisk!? Tænker bare at den møtrik giver sig ikk en skid.... Altså bare om det bliver tæt, kan kun få den halv igennem møtrikken med fingerne, så tror bare ikke den kommer meget længere i selv om jeg holder en nøgle på uden og smadre gevindet i føleren...

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2007, 09:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Jack-Ae86 skrev:
Hey så fik jeg fat i nogle ure til kabinen, bla olie temp som jeg ville mene burde have sin føler i bundkaret!? Men mit problem er jeg ikke lige kan lure hvordan jeg smartest/bedst montere den føler. Vi snakker en konisk fyr på 10mm x 1 gevind, havde tænkt på og svejse en møtrik på inden i bundkaret, men er i tvivl om den koniske føler kan pakke tæt i den STÅL møtrik!? Eller er der nogen der har en bedre ide? HJÆÆÆLP :up:

Mvh JF


Det lyder som om det er et NPT Gevind (amerikansk konisk fin gevind)
(Måske NPTF)

Det kommer ikke til at pakke særligt godt sammen med en alm møtrik

(og det er med brugtvognsgarenti forkromet messing så pas på når du strammer den)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 09:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hvis man er i tvivl - så er man ikke i tvivl...

Sig mig har du ikke en snittap med det samme gevind?
for hvis ikke så tror jeg desværre at du er nødt til at anskaffe dig en, det ville jo være noget lort hvis det ikke er tæt bagefter....

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 10:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Ravnen skrev:
Hvis man er i tvivl - så er man ikke i tvivl...

Sig mig har du ikke en snittap med det samme gevind?
for hvis ikke så tror jeg desværre at du er nødt til at anskaffe dig en, det ville jo være noget lort hvis det ikke er tæt bagefter....


Kan man få en snittap til et konisk gevind ???

@ Jack-Ae86
Angående dit målepunkt, så kunne det måske være mere interessant at måle så tæt på de steder hvor olien "bruges", da det jo er her oliens temperatur har indflydelse på oliens smøre egenskaber og dets viskocitet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 10:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Golf'erne måler olietemp enten lige over oliefilteret (GTi 8V) eller i topstykket (16V) - det er originalt fra fabrikken.

Så du kan sagtens måle det andre steder.

Vær blot opmærksom på at det IKKE kan anbefales at montere temp-føleren i et T-stykke for at gøre plads til både olietrykskontakt og temp-føler eller hvad det nu måtte være.
En temp-måler i et T-stykke måler et godt stykke galt - og ja, jeg taler af erfaring :D

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 10:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
Hvis man er i tvivl - så er man ikke i tvivl...

Sig mig har du ikke en snittap med det samme gevind?
for hvis ikke så tror jeg desværre at du er nødt til at anskaffe dig en, det ville jo være noget lort hvis det ikke er tæt bagefter....


Kan man få en snittap til et konisk gevind ???

@ Jack-Ae86
Angående dit målepunkt, så kunne det måske være mere interessant at måle så tæt på de steder hvor olien "bruges", da det jo er her oliens temperatur har indflydelse på oliens smøre egenskaber og dets viskocitet


Ja kan jeg godt se, havde bare en teori om olie var tæt på varmest i bundkaret når olien der er sprøjtet op under stemplerne var røg ned igen...

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team