Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 13:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 sep 2007, 23:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hey, fandt et turbokit på focus sport, men der står at det passer til en ford focus med en 2.0 duratec motor. Vil det passe på en Focus 2.0 Zetec?

Jeg ved at det passer på en Focus ST170 som kører med en duratec motor.
ST170 manifolden passer direkte over på en zetec motor. Så delene burde passe på en zetec motor? Men er der noget der hindre mig i at sætte sådan et kit på engang når man får pengene til det?

http://www.focussport.com/turbocharger.htm

Undskylder de mange dumme spørgsmål :damn:

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2007, 09:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
JerrilD skrev:
Hey, fandt et turbokit på focus sport, men der står at det passer til en ford focus med en 2.0 duratec motor. Vil det passe på en Focus 2.0 Zetec?

Jeg ved at det passer på en Focus ST170 som kører med en duratec motor.
ST170 manifolden passer direkte over på en zetec motor. Så delene burde passe på en zetec motor? Men er der noget der hindre mig i at sætte sådan et kit på engang når man får pengene til det?

http://www.focussport.com/turbocharger.htm

Undskylder de mange dumme spørgsmål :damn:


Lige så du ved det, så er Focus ST170 også en Zetec, Ford har bare fået den åndsvage ide at alle motorer skal hedde Duratec idag, mht. til dit spørgsmål så tror jeg at du skal kontakte Focus Sport, det vil de nok være de bedste til at svare dig på, der er jo osse noget eletronik der skal passe sammen...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 13:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 16:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
JerrilD skrev:
Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
møffe skrev:
JerrilD skrev:
Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.


Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? :) Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 19:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
JerrilD skrev:
møffe skrev:
JerrilD skrev:
Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.


Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? :) Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også :)
du skal da også have en motor og en focus RS gearbox.. :lusket:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 19:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
møffe skrev:
JerrilD skrev:
møffe skrev:
JerrilD skrev:
Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.


Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? :) Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også :)
du skal da også have en motor og en focus RS gearbox.. :lusket:


hehe ja det lyder dyrt ;)

Men spurgte på focusfanatics.com og de sagde at den ikke vil passe :( Den vil ikke komme til at fungere.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 19:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
kom til at slette det der skulle stå.... en 2,3 motor

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 21:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Det er fordi på de duratec motore som de vist kører med overthere. Der sidder Indsugningen foran hvor min udstødningsmanifold sidder.
Men har måske fundet noget interssant på massivespeedsystems.com

Citat:
Ready for REAL tire smoking power in your Zetec Focus? Coming soon from Massive - The Thrustt Turbo Kit!!!
Featuring the best components available - Custom Massive Garret turbos, cast manifold, 2.5 Inch charge piping, 2.5 Inch downpipe, BIG front mount intercooler, real HKS super sequential blow off valve, high quality multi layer reinforced silicone couplers, larger injectors, true 3 Inch inlet and MAF setup, the works!!!


prisen er dog ukent lige pt.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 21:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
eller måske noget her fra :)

http://www.xiosmotorworks.com/focus_tur ... kits.html#


Men hvad synes du om dalle´s motor? Problemet er bare jeg ikke har penge til at købe for 11k + det løse fortiden. Har lige nogel andre ting som skal laves først. Men er ved at gå og spare lidt op til et turbokit :)

hehe

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team