Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 12:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

Ved ikke om det er ok, at sætte et link ind til en anden side..! men bær over med mig, er totalt ny på siden, og ikke lige fundet ud af hvordan man sætter et billed ind, når man skal spørge om hjælp..!

Men ja, Den styrebox der er blleder af, har jeg haft til at sidde i min astra, har næsten lige købt bilen, det er en Opel Astra F gsi. c20ne motor, som er har fået en Risse-motorsport krumtap, andre stempler, fået bearbejdet topper MAX, Dbilas indsugnings manifold og Vgs spjældhuse på. og ja, så den styrebox her..!

PROBLEMET....:
kørte med bilen i små 3 dage uden probæemer, men ja, så en morgen jeg skulle til af sted, startede bilen, nul problem, men 2 sek efter, gik biler bare ud. den køre fint nok rundt i motoren, får fint med benzin, MEEN der er bare NUL gnist, har prøvet at skifte tændspole, da jeg troede det kunne være den der var død, men nej. så prøvede jeg at skifte toppunkt's føler, men nop unden held, så prøvede jeg benzinpumpe relæet, da den nogen gange også har noget af sige angående gnist, men nop.. så kom jeg til at tænke på stel, men alt sad ordentlig, kiggede så den stel som boxen skal have, men skulle jeg heller ikke mene er noget problem. men ja, valgte så lige at tage boxen ud, skrue bundpladen af, og se, og må sige den lugtede sku lidt, og var varm rimelig varm. og ja nu mistænker jeg altså boxen, men må erkende, ved intet om sådan noget, og har heller ikke den fjerneste ide om, hvad det er for en box. så er virkelig på RØven...!

SÅ håber på der bare er nogle super eksperter her inde som kan hjælpe mig..!

Og ja, hvis den nu engang er stået af, og ikke til at redde, hvad skal jeg så ud og have anskaffet for at kunne få det hele til at spille igen. har jo ikke nogen styrebox lige pludselig, så spørgsmålet er jo, om det ikke kun kan lade sig gøre, hvis der bliver lavet en komplet anden styrebox, eller er det helt forkert...?

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_ret.asp?AlbumID=12388

På forhånd tak.
hilsen bjørn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
dit link virker ikke hos mig.

Titel:

hvordan kan jeg få nogle billeder her ind på siden... for tænkte nok det ikke virkede...! eller ja, kan maile dem, hvis det kan hjælpe

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

bjørn L skrev:
hvordan kan jeg få nogle billeder her ind på siden... for tænkte nok det ikke virkede...! eller ja, kan maile dem, hvis det kan hjælpe

mail dem til mig på rasmus@jerrild.dk så kan jeg lige smide dem op for dig ;)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ellers en lille guide til hvordan du sætter billeder ind ;)

Her er en lille guide til upload af billeder.

Der er tre muligheder for upload af billeder på PP. De to sidste muligheder er generelle for alle forummer.

1) Den ene er at uploade direkte fra din pc til forummet.

1) Under beskedboksen trykker du på Attachment og vælger billedet på din pc.
2) Når du uploader vises der herefter et link som læserne skal trykke på hvorefter billedet vises i et nyt vindue.

Bemærk der er brænsning på 2MB per bruger. For at se MB status og evt. slette billeder går du på forsiden af forummet og trykker på dit navn i bunden. Her ser dit pladsforbrug og guide til statistik og sletning af billeder.

2) Kopier adressesti til billedet

Denne løsning foretrækker jeg, da billederne direkte kan ses i forummet og her er ingen MB begrænsninger

Her er princippet at billedet allerede ligger et andet sted på internettet. Dvs. du har set et billede på en anden side og vil nu gerne vise det direkte i forummet. Det er utrolig nemt og lige til.

1) Stil dig i beskedboksen og tryk på iconet "Img"
2) Højreklik på billedet der hvor du ser det på nettet -> vælg properties og højreklik på addressestien og vælg kopier
3) indsæt/paste addressestien lige efter det "Img" icon/code som du lige at sat ind i beskedbosken.
4) Tryk på Img iconet igen

Du skal nu have en kode der ser således ud Billede og bingo - så vises billedet direkte i forummet når du trykker vis prøve eller upload. Nemt ik' Wink

3) Upload og kopier adressesti til billedet.

Hvis billedet du gerne vil vise ikke ligger på nettet i forvejen og du gerne vil have det vist på den samme måde - dvs. hvor billedet vises direkte i forummet, så skal du uploade det til et sted på nettet. Det findes der heldigvis flere hosting-hjemmesider som står i kø for at gøre for dig. Det eneste du skal gøre er at browse og uploade billedet. Herefter har de selv indsat den Img-kode som vi selv lavede ovenover. Du skal blot indsætte deres kode - plug n' play Wink

Her er tilfældigt valgt imageshack som hostingservice.
Addressen er www.imageshack.us

h

Titel:
Admin
Admin

Hele guiden kan du finde her http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=15420 specielt med det sidste hvordan teksten/koden indsættes.

Vedr. dit problem.
Motorstyringer bliver varme, om de kan lugte ved jeg ikke, har ikke prøvet.

Men bilen starter og går derefter ud. Nu er er der ingen gnist.
Jeg tror umiddelbart ikke det er din motorstyring som er stået af, men istedet at fejlen skal findes andet sted.
Du har tjekket tændspole - ok
Du har tjekket stel - ok (har du været hele vejen rundt, der kan være flere)
Har du tjekket tændrør?
Har du tjekket ledningsføringen fra tændrør til tændspole?
Har du tjekket ledningsføringen fra tændspole til motorstyring?
Du skriver den får benzin, men hvor gammelt er det? Dermed ment, får din motorstyring strøm, er stel i orden her?

Smid alle tændrørerne ud og giv dem stel på og få en makker til at tjekke om de gnister når du tørner starteren (luk af for benzindampe).

Når alle muligheder er tømt i motorrummet mm. så kig på motorstyringen.
Få uploadet et billede af styringen. Står der ikke et navn på den et sted, eller er vi måske ovre i noget hjemmeby ms/vems...det må billedet vise.

Så må vi se hvad det er for en bandit :wink:

Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Billede
Billede
Billede
Billede

Titel:
Mester Medlem

Kunne det vare en FMJ???

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

bjørn L skrev:
Ved ikke om det er ok, at sætte et link ind til en anden side..! men bær over med mig, er totalt ny på siden, og ikke lige fundet ud af hvordan man sætter et billed ind, når man skal spørge om hjælp..!

Men ja, Den styrebox der er blleder af, har jeg haft til at sidde i min astra, har næsten lige købt bilen, det er en Opel Astra F gsi. c20ne motor, som er har fået en Risse-motorsport krumtap, andre stempler, fået bearbejdet topper MAX, Dbilas indsugnings manifold og Vgs spjældhuse på. og ja, så den styrebox her..!

PROBLEMET....:
kørte med bilen i små 3 dage uden probæemer, men ja, så en morgen jeg skulle til af sted, startede bilen, nul problem, men 2 sek efter, gik biler bare ud. den køre fint nok rundt i motoren, får fint med benzin, MEEN der er bare NUL gnist, har prøvet at skifte tændspole, da jeg troede det kunne være den der var død, men nej. så prøvede jeg at skifte toppunkt's føler, men nop unden held, så prøvede jeg benzinpumpe relæet, da den nogen gange også har noget af sige angående gnist, men nop.. så kom jeg til at tænke på stel, men alt sad ordentlig, kiggede så den stel som boxen skal have, men skulle jeg heller ikke mene er noget problem. men ja, valgte så lige at tage boxen ud, skrue bundpladen af, og se, og må sige den lugtede sku lidt, og var varm rimelig varm. og ja nu mistænker jeg altså boxen, men må erkende, ved intet om sådan noget, og har heller ikke den fjerneste ide om, hvad det er for en box. så er virkelig på RØven...!

SÅ håber på der bare er nogle super eksperter her inde som kan hjælpe mig..!

Og ja, hvis den nu engang er stået af, og ikke til at redde, hvad skal jeg så ud og have anskaffet for at kunne få det hele til at spille igen. har jo ikke nogen styrebox lige pludselig, så spørgsmålet er jo, om det ikke kun kan lade sig gøre, hvis der bliver lavet en komplet anden styrebox, eller er det helt forkert...?

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?p=114999#114999

På forhånd tak.
hilsen bjørn

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Set ud fra at der står "Kerscher" på den ene chip så er den vel fra http://www.kerscher-motoren.de/ Kig under "Stuergarte"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time