Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 19:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked

hey gutter ved at gøre klar til at montere turbo på min corolla xl fra 89 med kabo! har snakket med kurt majer i horsens hvor jeg kommer fra, ang. min kabo som er fra en volvo 242 som kan klare tryk! han sagde jeg sku få fat i en benzins trykregulator og en benzinpumpe over 3,5 bar! har tryk regulator men der hvor problemet opstår er at der ikk er en retur slange til tanken! så har ladet mig fortælle jeg skal have en special benzinpumpe som bare holder et bestemt tryk og ikke står og køre sig selv ihjel! hvem ved hva sån en pumpe hedder og nogle stede jeg får fat i den? måske har i en til at ligge?

og andre gode fif når jeg skal til at bygge ville heller ikk gøre noget!
fx. hvordan jeg får den stillet ind til den rigtige benzin mængde= kan det bare stilles ved at hæve trykket i min kabo med den regulator???

på forhånd mange tak hilsen kasper

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
har selv leget en del med tryk i kaburatoren på min lada og jeg stødte ikke på nogen pumpe der kunne hvad du nævner der.

min opstilling bestod af en den originale benzin pumpe (der på en lada giver MEGET benzin), en rullepumpe fra en bmw 325 i røven af den og så derefter en tryk regulator BEREGNET TIL KABURATORE! dvs en alm regulator dur ikke.

malpassi laver dem og de forhandles af GIK turboteknik i sverige. prisen på sådan en fætter ligger på en tudsse ca inden du har den på adressen.

fra regulatoren gikder så en slange til kaburatoren og en retur til tanken..

du slipper ikke for at lave returen men det er nemt og billigt gjort!
5meter 8mm kobberrør i biltema 250kr og så en omgang bøjler og popnitter! det virker og tager ikke mere end en halv dag max!

køb dog ikke benzin slange derude det revner efter en måned eller 2, de fleste traktor pushere har godkendt bnrændstofslange der kan klare tryk i metermål.!.

kig evt i projekter under lada turbo og polo 1,1 turbo der er lidt læsning og løsninger på et par af dine problemer.

mvh rasmus.

Titel:
Mester Medlem

De nyere avensis og celica kører uden retur slange, der sidder regulator ved pumpe i tanken...
Den er dog ret dyr ved toyota omkring 2200 kr, men kan være du kan finde en brugt...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Måske burde man kigge lidt på hvordan volvo løste problemet.
Med en simpel mekanisk pumpe, monteret på motoren.
De tryksatte den del af pumpen der normalt ser atmosfæretryk.
Og fik dermed et konstant benzintryk ift. trykket inden karburatoren.

Og den eneste måde du kan justere den på er co i tomgang, og håbe på at nålen er den riktige form, således at den giver den korrekte mængde benzin til motoren.

Finn din returløse pumpe vil aldrig komme til at virke, hvis du tænker dig lidt om.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

hmmm han skrev han bare skulle have en pumpe der holdt et bestemt tryk uden retur..

Titel:
Mester Medlem

Hvis du er intraseret i den regulator som grydesvamp snakker om har jeg sådan en der er faktisk købt af grydesvamp. kørte med den originale karburator som sidder på en polo uden problemer var vis oppe at lade med 0,7 bar hvor den kørte super men inden du går igang synes jeg du skal invistere i en wide band sonde og glem alt om lamdba sonder de er bare ikke gode nok. Det er lige så godt at køre med lambda som at køre fuld hjem fra byen det går sikkert et stykke tid men på et tids punkt går det sikkert galt.

Titel:

har en regulator fra turbomotor men den virker vel ikke så?

den kabo jeg skal køre med er fra en volvo 242 og der er ikk retur ud af den og er der heller ikk tilbage i tanken på min corolla!

man må sku da ku bikse noget som bare laver det tryk som skal bruges og ikke står og slår sig selv ihjel! har jo den regulator og hvis jeg får en pumpe som kan det så er problemet vel løst??

ang wide band syns jeg skam er en god ide for ville gerne ku justere den ind. men er stame dyrt for sån en fætter når det bare er et spare projekt da jeg har alle stumperne næsten! kan den ikk justeres ind på en anden måde!

er lidt på bar bund hva det lige ang. benzin tilførslen lige nu:( HJÆLPPP

Titel:
Mester Medlem

selv om det er et lav pris så koster det kun 300 kr at lave en retur og så nogle timers arbejde en benzin pumpe ved en hugger koster 300 kr en benzin regulator et sted mellem 500 og 1000 og så den wide band sonde til 2000 det kan altså ikke gøres meget billiger vis ikke du vil ofre de penge synes jeg du skal lade være med at gå i byen 2 weekender så har du sparet sammen til det. Du kan også suge gennem turboen og springe over med regulatoren og retur men så skal du ud at ofre i en turbo som kan tåle benzin fx fra en gammel renualt 5 turbo men så må du også undvære intercooler og det er noget bøvl at få til at køre ordentlig ikke for der er mange som har gjordt det men, selv om du måske gerne vil prøve selv så lyt lidt til de andre her inde. Og køb nu bare den wide band sonde det kan ikke siges tit nok uden den er man på herrens mark og du kan tage den med til næste bil
http://www.au2stereo.dk/vems.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

billig og kanon kvalitet

Husk at købe en Rising Rate regulator som hæver benzintrykket proportionelt med turbotrykket

Titel:
Nyt Medlem

Hva med en Facet benzin pumpe. kan fåes med forskellige tryk. forhandles af westspeed. og

http://www.facet-pumpen.de/categories/Pumpen/

ved ikke om det kan bruges.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time