Godaften i stuen, kontoret, soveværelset, garagen eller hvor nu computeren står
Jeg er den lykkelige ejer at en Golf 2 TD 80hk udgaven. Jeg går pt og pusler med at lave lidt flere hypper på den gamle dame. Jeg har fået monteret et manometer så jeg kan følge med i ladetrykket og det ligger som det skal helt standart på 0,6 bar.
Min plan er nu at få monteret en bleed ventil mellem turbo og acutoren så jeg kan give den noget mere tryk og derefter skrue den op i pumpen så den får det diesel den skal have.
Bilen er med den velkente GTD intercooler monteret over gearkassen, dette er jo ikke den bedste løsning da det er begrænset hvor meget kold luft der kommer igennem den her. Jeg har ikke pt økonomi til at købe en større IC og sætte den i fronten. Derfor overvejer jeg at lave noget simpelt system med en sprinkler pumpe, et par dyser og en beholder af en slags til at sprøjte vand ud over intercooleren når jeg aktiverer en kontakt i kabinen. Meningen er så at jeg, når jeg har behov for en den smule ekstra krafter som koldere indsugningsluft vil give, trykker på kontakten og derved kører intercooleren lidt ned.
Er dette helt hen i vejret og totalt spild af godt H2O, eller er der noget at hente på det?
Tobias