Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 14:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: landcruiser
Indlæg: 10 sep 2007, 12:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
har en kammi med såen en toyota 2,8td tror jeg det er...

hva kan man gi den af ladetryk..?
kører pt. 0,4 bar..

vil en intercool hjælpe på noget?

kan man mont blowoff.. (for lyden om ikk andet.. )


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2007, 13:06 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Indlæg: 55
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
2,8td. det kan jeg ik få til at passe nogle steder. da ifølge autodata ikke findes en 2,8td. det nærmeste der er. er en 2,4D Turbo og en 3,0D Turbo.

men tror det er letter hvis du skriver hva det er for en model af landcruiserne han har

_________________
Thommy D.

Team Dalsgaard 4x4

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40453


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2007, 15:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
det er så en 2,4td

(derfor jeg skrev tror jeg nok )
:wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2007, 15:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det er en 2.4 TD 4 benet maskine. Kan ik lige huske motorkoden på den...

En IC vil hjælpe en del på en diesel, og mener, er ik helt sikker, men mener at den kan nappe 0.8-1 bar hvis pumpen selvfølgelig også skrues med op...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2007, 15:54 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Indlæg: 55
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
okay.. jeg skal nok bare læse inlæget noget grundiger..

min ifølge autodata. køre de med 0,61 - 0,81 bar. i std. lade tryk.
men kendet et par stykker der har køre med samme motor.
de har kørt med 1,0 - 1,3bar men intercooler på.
så er den ved at være noget sjover at køre i. end når den er std.

_________________
Thommy D.

Team Dalsgaard 4x4

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40453


Top
 Profil  
 
 Titel: Lj70
Indlæg: 10 sep 2007, 16:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Motorkoden hedder 2LT, turboen er en CT20, hvis det er vigtigt, ja den skal lade 0,5-0,8bar.
Men hvis den kun lader med 0,4bar, har den garanteret fået "hareskår", en revne fra wastegaten ud til afgangen, så trykket fiser "ved siden af".
Det sker rigtig tit på CT20eren(faktisk hovedårsagen til at LJ70eren tit er en sløv spand), prøv at afmontere slangen til WG, hvis den stadig ikke vil op i tryk, er den færdig.

Når i skal skifte den alligevel, er det bare på med en TB03 fra en volvo, eller lign. så skal den nok give tryk, den virker, og holder meget bedre end den originale turbo.

Mvh
Palle

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2007, 17:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2007, 18:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
vognbjerg skrev:
oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??


Og den ville du så styre hvordan ??

Da det er en diesel har du jo ikke noget gasspjæld og dermed ikke noget vacuum signal (det tages mellem et lukket gasspjæld og motoren der sørger for suget)

Jeg har set et par "brian'er" der har monteret det med en kontakt på gasspjældet og så noget med bremseforstærker vacumpumpen der så kommer til at stå for vacuum'et men det er og bliver en Brian løsning

Brug istedet pengene på en orgentlig IC


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2007, 21:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
det er ikke automatisk at en diesel ikke har noget gasspjæld.. en kamis hj60'er med eftermonteret turbo er der nemlig gasspjæld, og vi har snakiket om at montere blowoff, da du ved heftig kørsel kan høre turboen stalle.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2007, 03:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
ae86 skrev:
vognbjerg skrev:
oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??


Og den ville du så styre hvordan ??



spurgte jo netop fordi jeg var i tvivl :hrmpf:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team