Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 15:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 aug 2007, 23:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
Hej..

Sad og lurede lidt på bilgalleri og faldt over denne 'lettere tunede' G2'er...

der er billed af et 4-2-1 turbomanifold, er det noget der virker og hvad har det i så fald af fordele og ulemper?

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/531606.jpg?

Daniel


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2007, 05:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Det er en 4-1 manifold, de 2 andre rør går bare lige bag de andre.
Lige som den her.
Billede

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2007, 08:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Det er ikke hvilke ulemper men; hvor meget plads har du til rådighed, i det her tilfælde er det mere relevant at forholde sig til lang kontra kort rørføring, og diameter af dine rør, primær som sekundær, i forhold til dine behov (motorstørelse, hvilken turbo, ønskede ydelse m.m.).

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 28 aug 2007, 15:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
Jesper -->
Kan jeg godt se nu du siger det :oops:

Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2007, 15:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ret sikker på at manifolden på børnegaleriet er bygget til turbolader med delt turbinehus=mere respons.... samt teoretisk lavere topydelse. en sand 4-2-1 ville være en fin sugemotor manifold og turbo monteret efter de to samlinger. ala bagmonteret mm. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2007, 22:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
manifolden er monteret på en vw1,8 20v dog med en anden turbo.
og ja plads er og bliver et problem på en golf 2 !

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team