Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 09:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 aug 2007, 10:29 
Offline

Tilmeldt: 18 aug 2007, 18:41
Indlæg: 8
Hej
Hvordan er muligherne for at få et par ekstra HK i en Hyundai Coupe 2.0 fra 2002

Kan man chiptune den
hvad med manifold osv, er der noget at henter her

Turbo må vente lidt :)

På forhånd tak

_________________
MVH.
Christian


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2007, 11:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Hvad med det her: http://www.alamomotorsports.com/alpine/ ... HT27S-0001

Ca. 18000 kr for et kompressor sæt, det havde jeg nok gjordt istedet for na tuning..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2007, 12:08 
Offline

Tilmeldt: 18 aug 2007, 18:41
Indlæg: 8
ser fedt ud, men jeg vil vente lidt med kompresser og turbo. Tænker mere på hvad man kan gøre uden at bruge en af disse

_________________
MVH.
Christian


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2007, 20:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Så er vi vel ude i noget "almindelig" tuning, som portning af topstykke, andre knaster, anden manifold, udstødning etc..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2007, 08:40 
Offline

Tilmeldt: 18 aug 2007, 18:41
Indlæg: 8
Har du nogle ca. priser på hvad det vil koste, for de enkelte ting :)

_________________
MVH.
Christian


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2007, 19:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Urbaneye skrev:
Har du nogle ca. priser på hvad det vil koste, for de enkelte ting :)


Måske tæt på det samme som Kompressoren? Tuning er dyrt ;)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2007, 21:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Zorak skrev:
Hvad med det her: http://www.alamomotorsports.com/alpine/ ... HT27S-0001

Ca. 18000 kr for et kompressor sæt, det havde jeg nok gjordt istedet for na tuning..

Hilsen
Jesper Andersen


Hvad er nemmest at montere? Turbo eller Kompressor?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2007, 21:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
JerrilD skrev:
Zorak skrev:
Hvad med det her: http://www.alamomotorsports.com/alpine/ ... HT27S-0001

Ca. 18000 kr for et kompressor sæt, det havde jeg nok gjordt istedet for na tuning..

Hilsen
Jesper Andersen


Hvad er nemmest at montere? Turbo eller Kompressor?


Umiddelbart ville jeg mene at kompressoren var nemmere at montere fordi at de som regel har sit eget oliesystem. Og så slipper du også for at modificere udstødningen.

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2007, 00:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Zorak skrev:
JerrilD skrev:
Zorak skrev:
Hvad med det her: http://www.alamomotorsports.com/alpine/ ... HT27S-0001

Ca. 18000 kr for et kompressor sæt, det havde jeg nok gjordt istedet for na tuning..

Hilsen
Jesper Andersen


Hvad er nemmest at montere? Turbo eller Kompressor?


Umiddelbart ville jeg mene at kompressoren var nemmere at montere fordi at de som regel har sit eget oliesystem. Og så slipper du også for at modificere udstødningen.

Hilsen
Jesper Andersen


Fandt et komplet sæt til min focus, men ved ikke hvad der ellers skal laves ud over kompressoren? Har skarpere knaster og justerebar takthjul og bananmaifold, men ved ikke lige om det kan spille sammen?

Selve kompressoren koster ca 21k udenforsendelse. men synes det lyder af ret meget. er det virkelig så dyrt? Synes jeg har faldt over en komplet motor som var renoveret til mig for næsten det samme, med kompressor på.

Fandt dog noget til omkring de 15k
http://www.supercharger.com/Shop/ViewPr ... exID=47906

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2007, 14:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
som kit er det bolt on.. feks så sælger VAE også jacksonracing kits..

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team