Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 20:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 aug 2007, 19:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg er godt i gang med at købe ind til mit turboprojekt, og vil gerne ha fat i noget elektronisk ladetryksstyring.

Jeg startede med at se på en HDI som bl.a. nordicturbo sælger. Men producentens hjemmeside har længe været nede, og der er ikke meget information at finde på nettet. Så jeg er så småt begyndt at kigge efter noget andet. Pt. står kigger jeg på en turbosmart e-boost som bl.a. turbodk sælger, pt. er de på tilbud til 3995,-
Ydermere har jeg kigget på en Apexi AVC-R pg en HKS EVC. De kan typisk fåes på Ebay for omkring 3000,-
Er der noget som er bedre end andet?
Har set flere sælgere, som skriver ex. Apexi AVC-R Mazda RX7 Turbo, betyder det så, at boost controlleren er model-bestemt? Eller kan den bruges på alle biler?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 19:43 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvilken programerbar motorstyring vælger du? De fleste nyere har ladetryksstyring indbygget.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 19:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg kør med den originale motorstyring, med en chip fra HGP, som så skal køres ind. Men jeg har set flere som bl.a. bruger e-boost på deres VR6 turbo, med den originale motorstyring. Synes bare HKS og Apexi er lidt mere bling bling, omend jeg har set et par Apexi produkter, jeg ikke var imponeret over kvaliteten på :|


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 20:13 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Så er mit svar meget kort - køb en programerbar motorstyring for de penge du vil kaste efter e-boost og adskillige nye chipninger når du lige vil ændre ladetryk, får større turbo, andre dyser, ændre tænding osv....

Jeg forstår ikke helt ideen med chip i sådanne konverteringer, man får ikke andet en et map til dagen. Hvad koster en chipning egentlig i dag?

Jeg vil være ked af at skulle betale $$$ hver gang jeg piller i min Omex, at jeg så piller for meget er en anden snak...blot min holdning :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 20:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der kommer snart nogle elektroniske boost controllere på marked, de fylder ca det samme som en turbo timer..
Prisen bliver omkring 1200-1300 kr, ved ikke om der er andre i denne prisklasse, jeg har dog ikke set dem...
Det er ikke en der kan alle mulige mærkelig ting, den kan styre tryk..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 21:01 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Det er ~15% af en spritny omex600 eller vel ca. 30-50% af ms. og her der langt flere parametre at styre ladetrykket efter. Dertil chipning(er) i dette tilfælde. Står en chipning i 3.000 eller er det ved siden af?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 21:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
www.protune.dk sælger en til 1500 kr.

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 21:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Ca. 1/5 del (20%) af en vems boks og den kan lidt mere end bare at styre ladetrykket

og så er det inklusiv bredbåndslambdasonde

det er efter sigende ikke nemt at få vems boksen til at styre ladetryk ved closed loop men der er da at par stykker der har fået det til at virke

Derudover har du mulighed for sequientiel indsprøjtning og cop tænding for op til 8cyl. egt måiling. launch controll e.t.c. e.t.c ..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Rettelse det er snarre en 1/4 del ~25 %


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2007, 21:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja men det er da noget nemmere og justere op og ned med lille box, frem for MS.
Skal lige siges jeg kører selv med MS..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team