Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 jul 2007, 15:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
Hvad giver mest på en suge motor, 1600 16v med skarp knast og ms.

Spjæld er 45 mm og trækker luft gennem hjelmen

og plenum er som til turbo bare med 70 mm spjæld og luft direkte udefra

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2007, 15:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
skudt ud fra hoften vil jeg mene at spjældhusende giver lidt på toppen i effekt men måske er lidt svære at dossere i mellem området... og plenum løsningen vil kunne give lidt mere bundtræk og lettere dossering af mellem området... men alt med forbehold i form at udformning og længder på indsugnings rør osv.osv.

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2007, 16:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
da det er en meget skarp knast og bilen mest skal bruges til 402 meter tror jeg også spjæld er bedst,

der skal muligvis også nos på for at give det sidste

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2007, 18:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Og GT42.. :up:

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2007, 19:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Og GT42.. :up: :up:

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2007, 19:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
sku bange for kardan og diverse kun holder til 300 hk, :(

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2007, 13:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der er mulighed for bedre bund og mellemområde med spjældhuse. samt et rigtigt MAPsignal samtidig med at man bruger nogen grumme knaster. topydelsen bør ikke svinge, forudsat begge dele er i de rigtige dimensioner. (læs Ø) MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team