Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jul 2007, 19:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvordan virker det lige med flow måling af topstykke, er der en måde man selv kan bygge en sådan Flow måler dims ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2007, 20:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Snak med henrik GM, han har bygget en.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 06:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Håber at du forstår svensk.

http://www.topplocksverkstan.se/flodesbanken.html

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 10:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
Håber at du forstår svensk.

http://www.topplocksverkstan.se/flodesbanken.html

MVH

Morten

:shock: det tager vist lidt mere end 5 min


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 11:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nok flere år når bænken er færdig, og man begynder at eksperimentere.
Hvorfor tror du et proff portet topstykke koster penge???
Det har nok noget at gøre med den investerede tid.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 12:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg tror faktisk ikke engang at mange af de "proff" portninger, som bliver lavet rent faktisk kommer i flowbænk.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 13:42 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Havneren skrev:
Jeg tror faktisk ikke engang at mange af de "proff" portninger, som bliver lavet rent faktisk kommer i flowbænk.


Det tror jeg du har ret i..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 14:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
Nok flere år når bænken er færdig, og man begynder at eksperimentere.
Hvorfor tror du et proff portet topstykke koster penge???
Det har nok noget at gøre med den investerede tid.

MVH

Morten

Tror også det har noget med time lønnen at gøre, det tager vel ca 8t for 16 ventiler X ca 500kr, så de 4k er vel det man kunne spare hvis man kunne gøre det selv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 14:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Det behøver vel egenligt ikke være så frygteligt advanceret. Det man har brug for er vel noget der kan vise om det går den rigtige eller forkerte vej med flowet mens man "graver" løs. Gætter på det koster mange timer med sliberen og ødelagte topstykker før man kan betegnes som bare hæderlig til faget. Med mindre man holder sig til kun at arbejde med bare en enkelt type topstykker.

Her er der lidt billeder af noget low budget flow udstyr: www.teamdingo.dk/Flowtest.htm

Det det drejer sig om hvis jeg ikke er helt galt på den, kan vel meget kort forklares med at lave det største flow i mindst mulige kanal. Det giver en motor med den bedste kørbarhed. Samt at flowet ved delvis åben ventil næsten er vigtigere end max flowet når ventilen er helt åben, hvilken den jo kun er i ganske kort øjeblik. At bare grave ud til størst mulige hul er i hvertfald en helt forkert taktik, hvis man skal have noget der spiller i praksis bagefter. Det er vist også meget tit i området omkring ventilsædet (over/under) at flaskehalsen sidder i mange toppe. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2007, 16:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu spørger jeg lidt firekantet uden at vide meget om det elektroniske og prblemstillingen omkring det. men kunne man feks tage en LMM og en støvsuger og så suge gennem LMM ned til toppen hvor støvsugeren er monteret der hvor ventilet ville være. ? ved godt det er meget forsimplet men det burde vel virke. eller bare montere en forænklet MS på ind siden og igen suge med en støvsuger og så se hvor meget vaccum der er?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team