Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 jul 2007, 20:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Hej drenge.
Jeg skal inden længe igang med et 300hk projekt på min golf 4 1,8t(agu).
Men har lige et par spørgsmål.

Jeg havde tænkt mig at koble en større benzinpumpe i serie med den orig.
Hvilken pumpe skal jeg vælge her??

Hvilke og hvor store dyser skal jeg vælge??

Hvilken benzintryksregulator skal jeg vælge??

Kan jeg montere disse ting på orig opsætning, som en forberedende del af projektet, uden motoren brokker sig??

Evt. et link til hvor disse stumper kan købes (billigt) er meget velkommen.
Mvh Henrik


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007, 20:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2007, 08:27
Indlæg: 25
www.nordicturbo.dk de har det hele til rigtig fine priser
så dem kan jeg varmt anbefale, og der findes der regulatorer
der passer i den originale dysebro.....

Jeg købte dyser på 550 ccm til min Mercedes 2,3 de giver omkring 100 hk pr cylinder, og min plan er 300 hk så der er lidt ekstra hvis det skulle være nødvendigt...!

Benzinpumpe der ville jeg bare købe en der helt erstatter den anden, så er du samtidsig sikker på der er flow nok...!

_________________
212 HK 360 NM - så lever man sq.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 15:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Tak for svarene Bekmand.

Jeg har så godt som besluttet mig for at montere en (inline) pumpe.
Men hvilken og hvor mange liter???

Kan jeg godt montere og køre med større pumpe,dyser og anden trykregulator på standart motor??

Mvh Henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 17:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Ja da, men ikke med standard motorstyring, formentligt :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 18:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Vil det sige at når jeg har skruet pumpe,dyser og regukator på som det aller sidste, så skal den fragtes på trailer hen til det sted hvor den skal chippes???

Mvh Henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 18:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Vil det sige at når jeg har skruet pumpe,dyser og regukator på som det aller sidste, så skal den fragtes på trailer hen til det sted hvor den skal chippes???

Mvh Henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 19:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
ja det ville være nr 1, at fragte den på en trailer

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 21:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En større pumpe finder sprøjetet ikke ud af.
Da du har en regulator der holder trykket konstant.
En trykregulator har du først brug for, hvis standart regulatoren ikke kan holde trykket nede på standart tryk, Eller hvis dyserne bliver lidt for små, og du skal regulere trykket op, for at få lidt mere benzin.
Større dyser er no go på en standart styring.

En bosch pumpe med 984 i endetal, burde tilfredstille dine krav om ekstra benzin.
Dyserne bør nok ligge omkring de 500 ml/min.
Håber det kan hjælpe.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 21:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Sådan Morten :wink: . Det var lige det jeg var ude efter. Så er planen: først en regulator(for at holde trykket nede), derefter en større inline pumpe og til allersidst (lige før rulning) udskiftning af dyser.

Mvh Henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2007, 21:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej
Først pumpen, så regulatoren hvis trykket ikke kan holdes nede, og så dyserne, inden rulning.
Regulatoren, er tit noget unødvendigt bling i motorrummet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team