Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked

Hey, Jeg skal til at skifte dellortoerne ud med et sæt dbilas spjældhuse her i den nærmeste fremtid, og har lige et par spørgsmål i angående benzin pumpen.

Tanken er ikke bygget til sprøjt, og jeg skal derfor ha fundet en løsning mht indsprøjtningspumpen.
mig bekendt kan den ikke selv suge benzinen, men skal placeres under tanken, hvilket desværre ikke rigtigt kan lade sig gøre da den så i mit tilfælde alligevel først skal suge benzin op (udtraget er i toppen af tanken) for at det derefter kan løbe til pumpen.
Så nu er det jeg spørger :

1) Kan man evt løse problemet ved at montere pumpen lavt, og sætte en en vejsventil i fødeslangen så der altid vil stå en smule benzin ved tilgangen til pumpen?

2) Min tank er lavet af noget plastic/nylon halløj.. er det muligt at få "svejset" et udtag i bunden af den? og I så fald hvor/hvem?

3) Som den står nu er bilen forsynet med en elektrisk benzinpumpe i stedet for den originale mekaniske der havde den glimrende egenskab at blive utæt og pisse benzin ned på udstødningsmanifolden!.
Kan man evt bare sætte afgangen fra denne på tilgangen til indsprøjtningspumpen og så er det det? eller skal der en catch tank imellem? (der er meget dårlig plads til sådan en i motorrummet).

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Er der ikke et "tanklåg" med adgang til føler??

Sæt en pumpe ind i tanken....via dette "låg". Monter samtidigt en studs i låget til retur.

Dum ide at lave en brændstoppumpe cirkulere samme lille mængde bensin igen og igen. Den varmer bensinen....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:

Halløj HenrikGM, og tak for svaret. :)
Jo det er ganske rigtigt med "tanklåg"... Og det er nok også den bedste løsning dt du foreslår, da det både vil "spare" fødepumpen væk og samtidig give mere plads i motorrummet..... hvor benzintanken i øvrigt også er placeret, så det med at varme benzinen op klarer vi fint allerede :?

Eneste ærgelige er at jeg allerede har købt mig en benzinpumpe..... må lige høre bosch om den kan bruges i tanken eller om den kun er til "udvortes" brug :)

Titel:
Mester Medlem

Det med og varme benzin op er squ noget lort, det koster mange hk.
Prøvede det med en rallyvogn, hvor der jo er ret lille tank, og hvis så pumpe er rigelig stor, og der er en masse retur benzin, forsvinder der lige pludselig 30-40 hk, og de kommer ikke igen før der er kommet frisk benzin i...

Titel:

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Det med og varme benzin op er squ noget lort, det koster mange hk.
Prøvede det med en rallyvogn, hvor der jo er ret lille tank, og hvis så pumpe er rigelig stor, og der er en masse retur benzin, forsvinder der lige pludselig 30-40 hk, og de kommer ikke igen før der er kommet frisk benzin i...

Tja... der er ikke rigtigt noget at gøre ved det.. sådan er bilen nu engang konstrueret.
Jeg ahr godt nok set et par stykker hvor tanken var blevet flyttet op i snuden i stedet.. men det for man nok aldrig synet i DK.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
prøv at se hvordan det er lavet på en Golf 2 gti

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvad med en fuel pot det er hvad jeg har lavet til ladaen denne gang og det skulle meget gerne virke ;)

fra den originale tank suges benzinen via en fødepumpe (lavtryk) over i den fuel pot (lille ekstra tank på 1,5-2 litter) fra denne tank laves så en retur til den originale tank.'

så har vi cirkulation så langt så godt ;)

din fine nye bosch pumpe monteres så sådan at denne kan suge frit fra bunden af den lille tank og returen fra motorrummet føres så tilbage til den lille tank.

det fylder lidt men har samtidig den effekt at man kan køre ræs med selv meget lidt i tanken da den lille tank næsten altid vil være fyldt. ;)

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
he he grydesvamp

det er jo også sådan det er lavet på en G2 :D

Titel:

He he.. og det var nu også det jeg mente at med en "catch "tank..
Men jeg tror nu løsningen med pumpe i tanken er det bedste i mit tilfælde.. og den flikne man hos Bosch mente at den pumpe jeg allerede har , kan monteres i tanken... men jeg indhenter nu lige en second opinion før den ryger i baljen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time