Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

jeg har fået lavet en krumtap hvor der skal bruges nogle toyota stempler og plejlstænger på. men mit problem er at jeg har fået nogle stempelringe hvor motor koden er noget med 4 AGEU. og plejllejer til 4AGZE..
1 lejerne passer ikke i plejlstængerne
2 der sad et gammelt leje i en af dem. men når man bruger det er der lidt slør. kan man få et overstørrelses leje ??
3 hvad er denne GEU motor for en eller er jeg helt forkert på den...

mvh

Krik

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: plejl
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
hey!

hva er det for en krumtap en 4age eller 4agze krumtap og hvilke plejlstænger bruger du !????

vh beyer!

Titel:
Nyt Medlem

det er en kadett krumtap :D så man kan ikke regne med std mål

mvh

krik

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
grunden til jeg spørger , er at 4age krumtappen er 40 mm på sølerne og 4agze er 42mm , så hvis du prøver at sætte agze lejer på en age plejlstang så du det sku ikke , du må komme op med nogle mål på søle og plejlstang , hvis jeg skal kunne hjælpe dig noget mere. lige en ting til der er ikke sorte streger/ mærker på plejlstangen , der hvor lejet ligger til vel !????

vh beyer ... :twisted:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

beyer skrev:
grunden til jeg spørger , er at 4age krumtappen er 40 mm på sølerne og 4agze er 42mm , så hvis du prøver at sætte agze lejer på en age plejlstang så du det sku ikke , du må komme op med nogle mål på søle og plejlstang , hvis jeg skal kunne hjælpe dig noget mere. lige en ting til der er ikke sorte streger/ mærker på plejlstangen , der hvor lejet ligger til vel !????

vh beyer ... :twisted:

Det er kun den tidlige bluetop 4age'er der er 40mm
Redtop 140hk'eren har samme krumtap som 4agZ'ern dvs. de 42mm

Alle 4age krumtappe er smedet stål med rullede radiuser ved lejerne for at undgå stress og dermed øge styrken

Desuden er bluetop stempelpinden presset i og jeg kan ikke huske om det er 18/20 mm eller 20/22 mm pind hul for henholdsvis den tidlige 4age'r og de sene med flydende stempel pind, men mener der er 2 mm forskel

hvad 5v toppene (20V silver & blacktop) har af krumtap/plejlstangs dia. kan jeg ikke lige huske

Har i foresten set sammenligningen af en higcomp redtop/gze plejlstang fra 4AG'eren Vs en 2jzgte ("nye" supra) plejlstang, der er billeder på nettet...

Hvis det er samme materiale begge er lavet af og de er hærdet/indsat ens, så vil jeg påstå at 4ag'eren er noget kraftigere, de ligner hinanden i bunden men 2jzgte'ren er noget længere og blver lidt tyndere i toppen

Titel:
Nyt Medlem

fandt ud af i dag.at plejlejet er 40mm og det er 42mm lejer der er med. nu skal jeg bare ha købt nogle nye lejer i 40mm..
og så håber jeg der ikke er slør når jeg samler det

men tak for hjælpen

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
ae86 skrev:
hvad 5v toppene (20V silver & blacktop) har af krumtap/plejlstangs dia. kan jeg ikke lige huske

De er også 42 mm.

Titel:
Nyt Medlem

har målt sølet på krumtappen og det er 40mm men skal jeg bare ta standard leje el vil forslå nogle andre ????

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time