Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 apr 2007, 17:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Er det nødvendigt og køre med vandkøling på den eller kan man godt køre uden...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2007, 17:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det kan du godt, men stor chance for du forkorter levetiden på den...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2007, 20:30 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Hvor meget har det og sige. Halvering af tiden eller??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2007, 20:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har godt nok ikke en så fin lader, men kører med en traditionel T25.

Der havde jeg hørt at der man sagtens kan køre uden vandkøling, specielt hvis den er monteret mod fronten af bilen og ikke på en bil med manifold på bagsiden.

Jeg skulle tage fejl. Min fine Garrett T25 holdt i cirka 15.000, så satte den sig fast.

Jeg kører i dag med vandkøling, selvfølgelig.

Se denne tråd for mere:

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16983&highlight=

vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2007, 21:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja på en turbo uden kuglelejer har det ikke så meget at sige, da stører olie tilførsel hjælper med at køle den ned..
Men på en kuglelejer turbo er olietilførsel meget lille, derfor skal der vand til at køle med...
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 24 apr 2007, 22:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
Da jeg hentede min GT2860r (GT2560R) spurgte jeg dem om det samme, de sagde alle 3 derinde det var lige meget med vandkølingen på dem...

Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2007, 06:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Sys heletiden man hører folk sige at det ikker nødvendigt med vand.... Men hvorfor fan... bliver garrett og alle de andre så ved med at lave de skide huller til vand :?


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 13 maj 2007, 11:45 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Indlæg: 55
Geografisk sted: Århus
Jeg spurgte hos wwwatpturbo.com da jeg købte en hos dem. De sagde at der skulle vand på. Men det er da heller det store problem at lave vandkøling på den. Du sætter bare retur slangen på turboen og så direkte op i ekspantionsbeholderen. Så slipper du også for luft i systemet når det koger i turboen.

_________________
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2007, 17:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvis man nu laver 2 studsser på kølerslangerne (varm og kold) finder en vandpumpe (alle nyere vw har hvis pumpe til varmeapperatet) så er man da så godt som kørende.. så hvorfor ikke ? det med at vandet koger i turboen er IKKE en god ide da vand kanalerne i turboen med tiden vil stoppes af slagger / fastbrændt kalk osv.. på "min måde" holdes systemet under samme tryk som resten af systemet hvilket giver mulighed for større temp inden at vandet begynder at koge.. samt man slipper for slaggerne..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2007, 18:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Grydesvamp.
Der bør da være ens tryk i helesystemet, da det er et lukket system.
Men generelt så er et inløb under turboen og et returløb over turboen mest fornuftigt. returen nær ekspansionsbeholderen lyder mest fornuftig.
I mine øre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team