Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked

Vil ikke ud i turbo kit, men gerne have flere heste - hvad er økonomisk ansvarligt og giver lidt HK at lege med i bilen, som bruges til hverdagsbil - derfor jeg ikke ønsker turbo kit.

Har i priser og forhandler på skidtet, ville det være fedt !

Mvh Christian

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Østjylland
knaster, et åbent filter, en sportsudstødning og en chip eller programerbar sprøjt til at få det til at spille sammen... Forhandlere skulle være rimelignemt at finde til sådan en vr6...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
nu nævnte manden jo også at økonomien ikke skulle sættes over styr så knaster er hvis ikke på ønske listen..

giv mig lige den fordel der er ved at køre med et åbent filter (dder for det meste suger alt den dejlig varme luft fra motorrummet kontra den originale kasse med fx en kn indsats.. ?

at skifte til sports udstødning giver for det meste mere lyd og kan give en smugle flere hk.

at skifte til en "sports chip" er IKKE nogen optimal løsning da der ikke findes 2 motore der er 100% ens = ikke maksimal udnyttelse af din motor.

regner du med at ville lave om på motoren senere hen ? tænker på evt grov tuning (hvad for en økonomi ? :lusket: ) i så fald kunne en anden motor styring være et hit hvis du altså har tid og lyst til det..

hvis bilen bare skal køre som den er og motoren IKKE skal modificeres yderligere ville jeg nok få bilen kørt ind (chippet) på et rullefelt fx rh motorsport. prisen på dette ligger typisk på en 6000 kr + - 1000kr alt efter hvem man er hvilken bil osv..

hvis du jagter flere heste koster det noget mere og bilen kører temmelig sikkert ikke helt så langt på litteren men alt kan da lade sig gøre så længe man har tid penge og mod på projektet..

held og lykke.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvad med en corrado 2,9motor. den har omkring 193hk hvis jeg ikke husker helt galt.

ellers laver schrick vis en indsugningsmanifold der giver +5-8hk. men der er masser af upgrades til den 2,8-2,9motor.

ATB laver vist også en 3,1motor.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Det med filter og udstødning er ikke så tosset på den type motor og efterfølgene få lavet en chip til det vil jo ikke skade.
Har hørt om flere vr6 org målt til ca 150-160hk og efter med filter og sports udstødning til de 174 som de er org opgivet til

Titel:

Bilen er allerede chippet, med bananmanifold, samt stort Greenfilter.
Det glemte jeg bare at oplyse ;-)

Har ikke fået den rullet endnu - men vil skyde på 190-195hk..

Den er bare ikke sjov nok - hvad med kompressor? hvormeget og hvordan?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hmmm kompressor og ikke turbo ?? prisen ender vel nogenlunde sammested med mindre man kan smede+krejle sig til de forskellige dele , jeg ville nok satse på et turbokit evt. fra http://www.jvk-tuning.dk/vr6turbo.htm de hgpkits han sælger kan bilen også synes med (det er jo også værd at tage med :lol: )

MVH Luske

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Citat:
at skifte til en "sports chip" er IKKE nogen optimal løsning da der ikke findes 2 motore der er 100% ens = ikke maksimal udnyttelse af din motor.

Hvor nævner jeg en "sports chip"? og hvorfor skyder du min forslag ned når det er velkendte måder at give lidt flere HK!
Angående det med varm luft til at åbenluft filter, så montere man altså en kold luft slange og/eller et heatshield så man er sikker på at det er kold luft ude fra motoren får...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time