Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 08:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 maj 2007, 10:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Ja det har jeg gået og tænkt på da min stadig glider.

Jeg har lige skiftet til en helix sintermetalkobling med tilhørende trykfod, har kun kørt 2 ture i den, men den glider stadig ved højt ladetryk.

Er det fordi den skal køres til, eller har dem der drejede svinghjulet af taget for meget af det? Det skal lige siges at man ikke umiddelbart kan se at der er drejet noget nævneværdigt af det.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2007, 11:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Den skal ikke kører til...

Hvis det er proffer der har drejet af dit svinghjul har de helt sikkert også drejet af anlægsfladen for trykfoden så trykfodens tryk er som det skal være...

Et MÅSKE mere rellevant spørgsmål - Har du husket at rense svinghjulet godt af for fedtstoffer? De sprøjter jo konserveringsolie på.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2007, 16:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Havneren skrev:
Den skal ikke kører til...

Hvis det er proffer der har drejet af dit svinghjul har de helt sikkert også drejet af anlægsfladen for trykfoden så trykfodens tryk er som det skal være...

Et MÅSKE mere rellevant spørgsmål - Har du husket at rense svinghjulet godt af for fedtstoffer? De sprøjter jo konserveringsolie på.

V/h Chr


Jeg har selvfølgelig husket at rense både svinghjul og trykfod inden montering. :wink: Så det er ikke det.

Jeg ved ikke om de også har drejet af anlægsfladen, men det vil jeg da høre dem om. Ville det ikke kunne hjælpe at få drejet en smule mere af anlægsfladen så?

Eller skal jeg få strammet trykfoden op selvom den er kraftigere i forvejen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2007, 18:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
dit svinghjul skal gerne være helt plant på nav siden (det har mine i hvert fald været eller er blevet) når svinghjul bliver slidt og derefter sendt til renovering er det ikke altid de fjerner den yderste kant der måtte forrekomme selvom de sliber/drejer den inderste og det fører med tiden til et problem.. eller kan gøre.. skal lige siges jeg kun har leget med fiat 132 og lada svinghjul så ved ikke om teorien holder på andre biler....

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2007, 18:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis svinghjulet er helt plant, så skal der ikke nogen tilkøring til, Medmindre narvet er for tykt, og trykfoden først opnår sin maksimale kraft på narvet når narvet er slidt ned til den korrkekt tykkelse.
Og så er det en ommer i mine øjne til koblingsleverandøren.
Hvis trykfoden er monteret på en forhøjning på svinghjulet, og det er blevet rettet af kun på anlægsfladen til narvet, og ikke på fladen til trykfoden.
Så er det en ommer til dem der har rettet svinghjulet af.

Og den sidste mulighed er at du har for meget moment/vægt, til at overvinde din nye kobling.

Adskild pisset, mål det, og find hvilke tolerencer der er gældene.
så har du meget nemmere ved at reklamere på det rette sted.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2007, 10:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2006, 13:26
Indlæg: 22
Geografisk sted: Århus
Jeg har nu oplevet at en sintermetalkobling skule køres til på en 4age,der gik en hele uge men så skal jeg lige love for det tog ved.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2007, 16:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Har også selv oplevet med både en 4-armet og 6-armet at der var lidt tilkøring før max greb

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2007, 17:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Og er der nogen der har kontrolleret tykkelsen på narvet???

Eller kontrollere overflader rugheden, som narvet betinger.

Den bør gribe maks efter ganske få tilkoblinger hvis alt spiller.
Og ikke efter flere 100 km.

Men egentlig er jeg novice inden for området, da jeg altid har kørt med en organisk kobling.
Men spillereglerne er de samme.
Tolerencerne skal stemme.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2007, 18:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Morten VJ skrev:
Og er der nogen der har kontrolleret tykkelsen på narvet???

Eller kontrollere overflader rugheden, som narvet betinger.

Den bør gribe maks efter ganske få tilkoblinger hvis alt spiller.
Og ikke efter flere 100 km.

Men egentlig er jeg novice inden for området, da jeg altid har kørt med en organisk kobling.
Men spillereglerne er de samme.
Tolerencerne skal stemme.

MVH

Morten


Hej morten.
Teoretisk ja så burde tingene spille optimalt første gang, men der er jo altid et spørgsmål om at ikke begge overflader er 100% ens og identiske, derfor vil der jo altid på disse koblinger være lidt tilkørsel.
Lidt ligesom stempelring og cylindere i nye motorer.

Mvh

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2007, 21:43 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 17:15
Indlæg: 25
cossiemanden skrev:
Morten VJ skrev:
Og er der nogen der har kontrolleret tykkelsen på narvet???

Eller kontrollere overflader rugheden, som narvet betinger.

Den bør gribe maks efter ganske få tilkoblinger hvis alt spiller.
Og ikke efter flere 100 km.

Men egentlig er jeg novice inden for området, da jeg altid har kørt med en organisk kobling.
Men spillereglerne er de samme.
Tolerencerne skal stemme.

MVH

Morten


Hej morten.
Teoretisk ja så burde tingene spille optimalt første gang, men der er jo altid et spørgsmål om at ikke begge overflader er 100% ens og identiske, derfor vil der jo altid på disse koblinger være lidt tilkørsel.
Lidt ligesom stempelring og cylindere i nye motorer.

Mvh


Hmmm kunne faktisk være sjovt at se svinghjulet så for at se om den tager fat over det hele eller det kun er et lille stykke den køre på... burte man jo kunne se hvis den "glider" eller hvad?????
Men kan godt følge dig cosman for det skal sku ikke være meget skævt for at den kun har fat med eks 30% af fladen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team