Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 apr 2007, 12:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Nå, hvad siger panelet.

Setup'et: motor født N/A, eftermonteret med tryk. Brændstofmængde styres af en SMT6 der styrer en tilskudsdyse i hvert grenrør i indsugningsmanifolden.

Problemet: tydelige udsættere (ikke tænding..) mellem 3.000 og 4.000 omdrejninger ved ladetryk over 0,4 bar.

I går var min ven og mekaniker på besøg og han kom med det forslag at det kunne være et problem med tilskuddet. Jeg hev straks mit tilskudsmap frem og ser at det sted i mappet hvor der laves fedest tilskud, er netop ved de omdrejninger.

Billede

Kravet til benzinpumpen må dermed være højest i netop det område.

Kan mit problem simpelthen skyldes noget så simpelt som brændstoffilter, regulator eller selve pumpen?

Min potte er født med returløst sprøjt, og derfor sidder pumpen i tanken, integreret med regulator og en "sok" som filter, hvor pumpen suger igennem. Pumpen er af denne type, her dog ikke afbilledet med "sokken" monteret:

Billede

Hvad siger I til det?


Senest rettet af duckstar 24 apr 2007, 20:10, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 13:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ikke tænding??? fordi?? kravet til benzinpumpe er størst der hvor ydelsen er størst! ikke hvor momentet er størst..... er det her noget der er kommet? problemet altså. eller hvordan? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 14:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvad siger lambda når det sker?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 14:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
lqs skrev:
ikke tænding??? fordi?? kravet til benzinpumpe er størst der hvor ydelsen er størst! ikke hvor momentet er størst..... er det her noget der er kommet? problemet altså. eller hvordan? MVH søren


Det "føles" ikke som tændingsproblemer, slet og ret. Desuden er spolen og kablerne nye - selvfølgelig kan det være sluttrinnet i motorstyringen som er problemet, men jeg tvivler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 14:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
klyfax skrev:
Hvad siger lambda når det sker?


Vi målte den med en LM1'er i går. Den er til den fede side, men det skal også siges, at det "huggeri" den kommer med, er meget kortvarige og med mellemrum. Jeg tror ikke bredbåndssonden (eller displayet) når at reagere på dem, specielt ikke fordi jeg kun kan måle med en sonde i en clamp i udstødnings enderør..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 15:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har du mulighed for at prøve med en LC1 (den er hurtigere i opdateringen)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 16:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er ikke så svært at se om det er benzin eller tænding.
Hvis pumpen løber tør for volumen, så vil blandingen blive mager, og man vil miste trækkraft.
Hvis gristen blæses ud, så vil man føle at den har udsættere, men det er ikke som at den kører på 3 cylindre konstant, og man rammer omdrejnings begrænseren.
Prøv at formindske tændrørsgabet med 0,2 mm, og se hvad der sker.

Lm 1 er skam hurtig nok det er bare displayet der har et filter,
En datalog bør finde at den går magert på de enkelte cylindre, når blandingen ikke bliver tændt.

Typisk vil det være et tændings problem ved maksmoment, og ikke et benzin problem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 20:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Morten, det er netop den følelse jeg har.. det er ikke udsættere jeg føler den laver, nærmere at den kortvarigt mister trækkraft. Også derfor jeg først skrev at jeg mente det var blandingen der er problemet, og ikke tænding.


Men, det med gabet, er det for at sikre at gnisten kan springe til spidsen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 21:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis vi tager udgangs punkt i
P=U*I
Så er u = den spænding der skal til for at gnisten kan springe, og I er den tid som gnisten springer i.

Hvis vi har meget tryk i cylinderen eller stort gnistgab.
Så vil gnisten muligvis springe, men tiden er meget kort.
Hvis så blandingen ikke er til at tænde inden for det tidsrum hvor gnisten spriinger, så er der ingen forbrænding.
Ved at lave gabet mindre så er der længere gniststid, og større sandsynlighed for at blandingen vil antendes.

så hvis gabreduceringen virker så søg efter kabel rotor-dæksel, og fejl på tændspolen, og fejl på tændingsforstærkeren.
Og ikke benzin.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2007, 21:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Morten VJ skrev:
så hvis gabreduceringen virker så søg efter kabel rotor-dæksel, og fejl på tændspolen, og fejl på tændingsforstærkeren.
Og ikke benzin.


Kabler: speciallavede og helt nyt, men vil skifte til originale nye jeg har liggende for en sikkerheds skyld..

Tændspolen: helt ny.

Har ikke rotor og dæksel, kører fordelerfri.. dis tænding.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team