Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 mar 2007, 11:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Nogen der har erfaringer med hvordan en bov skal justeres korrekt?
Jeg kører med en kopi af HKS seqentiel ventil, og lader lige under 1bar.
Jeg ville gerne have den til at skrige lidt mere :rock:
Jeg hved ikke om jeg kan forvente mere lyd ved det ladetryk, men det skal ikke højere op!
Det skal lige siges det er på en motorcykel :grin:

_________________
King of wheelies:)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2007, 12:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Skru skruen helt ud, og skru den ind igen, indtil BOVen er lukket...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2007, 18:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Den bov er lukket helt ved tomgang. Det er min ihvertfald, jeg kører med bosch k-jet, og det var kravet til en bov på min, lukket ved tomgang, og den er lukket med hel løs skrue.
Lyden på bov'en har også en hel del at sige, med hvor stor en mængde luft du har i dit tryksystem.

Men altså, pointen i bov'en er jo at lade turboen rende friløb, men du kan bare blive ved med at stramme skruen så, hvis du er ligeglad med din turbo. På et tidspunkt vil den pifte en del mere.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2007, 18:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Nu kører jeg jo med karburtatore på min cykel!
Vil det sige, jo hårdere jeg strammer skruen i enden, jo mere vil den pifte?
Men den korrekte justering er, at lade den gå i tomgang og løsne skruen lige til boven begynder at åbne, og så stramme den lidt til igen?

_________________
King of wheelies:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2007, 18:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Tobisen skrev:
Nu kører jeg jo med karburtatore på min cykel!
Vil det sige, jo hårdere jeg strammer skruen i enden, jo mere vil den pifte?
Men den korrekte justering er, at lade den gå i tomgang og løsne skruen lige til boven begynder at åbne, og så stramme den lidt til igen?


For at en stempel ventil skal være mest effektiv, så skal den være åben i tomgang. Men ved at den er åben i tomgang, så suger motoren luft ind der, altså ufiltret luft. Derfor skal den lige justeres så den er lukket, så motoren kan suge igennem filtret...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team