Hvis vi tager udgangspunkt i at fabrikkens udviklingsafdeling ikke er totale idioter, så er standart systemet optimeret efter motorkarekteristikken, og støj, og en mængde andre ting.
Find støjreduktionerne og du vil finde effekt.
Tun motoren og fabrikkens opsætning virker ikke mere, men skal laves bedre, dvs. større for at få udbytte af motortuningen.
Et af de værste eksempler på forkert luftfilter tuning. Jeg har set var på en Honda S2000.
Her sidder den originale luftfilter kasse imellem motor og køler, men trækker kold luft fra fronten igennem en slange.
Tuneren- ejeren af bilen finder det største k&n filter der er plads til, men fjerner luftfilterkassen.
Og lader filtret trække luften der er opvarmet af køleren.
Hvor mange hk fik han lige ud af denne modefikation
Lyden har han fået, og den føles helt sikkert hurtigere, men er den nu også det
Et manometer, og et thermometer kan meget hurtigt give svaret.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html