Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: olietryk
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700 horsens
jeg er ved og bygge en 400++ hk motor til min bmw e30 325i 4wd med m20 motor og så skal den jo have noget højer olietryk for den ikke går istykker fik så afvide jeg kunne tage olie pumpen fra en 324td m21 motor da den køre mde høj tryks oliepumpe men den passer så ikke i min motor da blokken og bundkaret og oliepumpen i en 325ix ikke er ens med de andre m20 motor

hvad gør jeg så nu?????????

har hørt man måske kan skifte fjderen i min ix oliepumpe til en hårder type eller og ligge en skive i så fjederen bliver lidt hårder

nogle der ved om dek overhoved kan lade sig gøre?????
eller om der er nogle der ved hvor man kan på lavet en anden pumpe der kan levere højer tryk????

forsat god dag og på forhånd tak for hjælpen

mvh mike holm hansen

streds boret 325ix blok 84,5mm 86mm special krumtap pauter pejlstænger ppf smedet stempler hartge banan scorpionrustfri udst omex 550 motor styring mds tændingssystem+8,5cm2 mds kabler shricks ventiler og ventilfjeder turboknast portet svejst turbo topstykke rotrex c30-94 kompressor debilas justbar knasthjul dtt benz regulator+++ meget mere

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
nu ved jeg intet om bmw motorer, men måske det var en ide at kigge på olie flowet og ikke un trykket? veddet bla er en kendt modifikation på nogle hond maskiner SAMMEN med en lille skive under trykfjederen

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Olietrykket styres normalt af en fjederbelastet by-pass ventil, så hvis du øger fjedertrykket får du også øget olietryk. Må formode at lejer og ny krumtap mv passer sammen så egentlig burde trykket ikke behøves at øges. Hvis fjederen er tilgængelig udefra - som ved en Audi motor f.eks., hvor den sidder under olie-temperaturgiveren i front, er det da en nem sag at afprøve hvis du har et oliemanometer. Hvad med en ekstra olie-køler, hvis du ikke har een i forvejen ?

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

der sidder en på standart på min ixer men har en anden der er noget større som jeg sidder på med trykket skulle gerne forøges også

streds boret 325ix blok 84,5mm 86mm special krumtap pauter pejlstænger ppf smedet stempler hartge banan scorpionrustfri udst omex 550 motor styring mds tændingssystem+8,5cm2 mds kabler shricks ventiler og ventilfjeder turboknast portet svejst turbo topstykke rotrex c30-94 kompressor debilas justbar knasthjul dtt benz regulator+++ meget mere

Titel:
Nyt Medlem

hvad med at tage et billede af oliepumpen så er det lettere at se hvordan reduktionsventilen er lavet og hvordan du kan forøge trykket. Hvad tryk ønsker du og hvorfor? højere olietryk det koster hk.
er det hele diesel oliepumpen der er forskellig eller kun sugerøret(p.g.a. 4wd bundkaret)
hvad med pl lejerne bruger du dem fra 325 turbodiesel de er memlig lavet til at få mange tæsk (øverste og nederste halvpart er forskellig)
jeg bruger dem til mit subaru stroker projekt de er godt nok temelig dyre med alle pengene værd.
forresten har du nogle std 325 pl stænger (135 mm centerafstand) du vil sælge jeg kunne godt bruge 4 stk til at lege med

MVH: IB.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

ja den er helt anderledes iforhold til en 324td oliepumpe den kan slet ikke være der skal bruge højer olie tryk fordi jeg ikke vel have motor havation når den kommer over 400 hk den køre ikke med ret højt olietryk orginalt menlig men må lige se om jeg kan skille den af og sidde en anden fjeder i der er stærker har desværre ingen dele til bmw liggende udover mine egne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time