Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 mar 2007, 11:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Hvornår mener i man har for mange hk i en forhjulstrækker til den stadig har ok traction og kan have et rimeligt powerband? Her tænker jeg fx på en VR6 biturbo med 500hk som får smæk af 250hks biler fordi den ikke kan stå fast alligevel etc.

Et bud fra mig ville være en omkring 350hk. Alt skal jo self. overvejes af undervogn, dæk osv. Men bare jeres tommelfingerregel:- )


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 16:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Du kan aldrig få for mange HK i en forhjuls trækker. Undervogn, dæk osv. kan overførere rigtig mange HK ved korrekt opsætning. MT slicks og en standard starlet kan overføre 400 hk ved opvarmet dæk, uden problemer.

Men tror de fleste vil sige at når man er nede på 2.5 kg / HK, så for man svært ved at overføre sine HK... Turbomotor.dk's starlet kørte 2kg/HK og smed 195-50/15 sommerdæk rundt i 3 gear. ude på motorstien, bare ved at give fuld gas. Samme starlet havde problemer med at smide hjulene rundt i 1 gear med MT slicks, opvarmet...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 20:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
:mrgreen: det var yokohama slicks den smed rundt med 130 på motorvej, lavede 2 fine 100m sorte streger. :grin:
Fuck mand ham i mercedes gloede da den røg forbi med svag røgdannelse fra hjulkasse.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 20:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
:rock: se det er god værkstedshumor!!! :twisted:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
:mrgreen: det var yokohama slicks den smed rundt med 130 på motorvej, lavede 2 fine 100m sorte streger. :grin:
Fuck mand ham i mercedes gloede da den røg forbi med svag røgdannelse fra hjulkasse.
MVh Finn


Yokohama slicks er vel også et sommerdæk :grin:

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 21:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
MUHAHAHAHAHA jo det har du ret i magnussen :grin:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 22:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det kommer i høj grad også an på gearing og effektkarakteristik. Hvis effektudviklingen er meget jævn og doserbar, så kan man slippe afsted med meget...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2007, 11:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Mangler der ikke en helt afgørende oplysning her? Snakker vi om ude i samfundet på gadedæk eller om på bane med slicks, som er blevet lunet? Det giver mig bekendt en enorm forskel på bidet. På gadedæk skal der vist ikke meget power og ketchup effekt til før det bliver halvsvært at få i asfalten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2007, 18:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Westmus skrev:
Mangler der ikke en helt afgørende oplysning her? Snakker vi om ude i samfundet på gadedæk eller om på bane med slicks, som er blevet lunet? Det giver mig bekendt en enorm forskel på bidet. På gadedæk skal der vist ikke meget power og ketchup effekt til før det bliver halvsvært at få i asfalten.


Hmm køre med standard undervogn, 145 vinterdæk og 200 hk/300 nm. Har sku ikke svært ved at få fat i asfalten...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2007, 11:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
klyfax skrev:
Hmm køre med standard undervogn, 145 vinterdæk og 200 hk/300 nm. Har sku ikke svært ved at få fat i asfalten...

Hm..nu var mine tanker nok mere ved start end når man først ruller. Nok mig der er ikke er helt "synkroniseret" med andre her inde! :oops:

Hvis du kan få den kombination ud af hullet ved start, så skal min dæl'me converteres til forhjulstræk og mindre bundtræk! Har nok ca samme power i en baghjulstrækker og selv med spær og meget mere dæk, forsøger den at køre sidelæns lige så snart man prøver at lave noget der bare mindre om en ud af hullet start. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team