Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 feb 2007, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Har fundet et banan manifold og en kat erstatter til min focus, og kan ikk lige se hvor lambasonden sidder da bilen ikke er hjemme.

Men er hvis sonden sidder efter kat vil den så ikk lave fejl i motorstyringen

Og der er vel ingen problem hvis den sidder før

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 20:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er i de tilfælde hvor der er 1 før og 1 efter kat...
Den efter måler om kat virker.
Fjerner du kat tænder den sikkert motor lampe..
Endten finder du dig i den er tændt, ellers skal du have noget elektronik der kan snyde ECU...
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 22 feb 2007, 20:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
okay.

Er det noget jeg slev kan lave eller kan man købe det et sted..

Den ændrer altså ikk på noget eller går i nødprogram , den fortæller mig bare at katten ikk virker

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 21:00 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Der sidder kun 1 lamdasonde før kat på sådan en bil..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ...
Indlæg: 22 feb 2007, 21:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
BANDIT skrev:
okay.

Er det noget jeg slev kan lave eller kan man købe det et sted..

Den ændrer altså ikk på noget eller går i nødprogram , den fortæller mig bare at katten ikk virker


Du kan ikke selv lave det, men det kan købes...
Min tændte bare lampe, gik ikke i nødprogram...
Men kan se det ikke er noget problem på din, da den åbenbart kun har 1 lamda sonde..
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 22 feb 2007, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
ok , tjekker lige hvor mange der er når den kommer hjem igen.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 22 feb 2007, 21:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Lige en ting mere hvilken ville i vælge , begge er OBX manifolde

4-2-1

Billede

4-1

Billede

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 21:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Alt efter om du søger hk eller nm.
Kan ikke huske hvad der giver hvad..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 22 feb 2007, 21:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Den har som std

130.8 HK ~ 5470 omdr/min
176.8 NM ~ 4525 omdr/min

og ville gerne have lidt flere heste ved ca samme omdr tal.

Ved godt det ikk gir det store i sig selv, men det er os kun starten , der kommer flere ting senere

Det nederste manifold ligner std på en prik bare med tykkere rør

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 21:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Alt efter om du søger hk eller nm.
Kan ikke huske hvad der giver hvad..


groft sagt siger man at
4-1 giver top
4-2-1 giver bund og mellem område

men det kommer også an på udførlsen (dens forløb) samt diameter og længde af de forskellige rør der idelt set skal være lige lange

har hørt 2 (modstridende) teorier med rækkefølgen hvormed de 4 rør skal modes i en 4-1, nogen siger i tændingsrækkefølgen (1-3-4-2) så gassen cirkler rundt (lige som når man svælger en øl hurtigt, eller vandet der løber ud af et lokum)

det der (teoretisk/idelt) sker når de 4 rør mødes er at gassen fra en cylinder "blæser over" den efterfølgendes cylinders rør, tænk på hvordan en malersprøjte suger maling op ved at blæse henover toppen af et rør, herved dannes et undertryk i røret som suger malingen op, det er samme effekt man ønsker, her "suger" man vakum i det (de) rør som skal til at begynde sin udstødnings takt, herved har gassen nemmer ved at "løbe" ud i udstødningsrøret (da der jo nu er en større tryk forskel) man kan faktisk få en fyldningsgrad i et snævert område på over 100%, hvis det kombineres med en skrap knast med stort overlap, hvilket normalt kun er noget turbobiler har


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team