Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: sønderjylland
Dav jeg har købt mig en Citroën Xantia 2,0 Turbo ´99..

motoren er den samme som der sidder i Xm, Evarsion, og nogle peugeot
tænkte okmm der er nogen her inde der lidt erfaring ang tuning af denne motor...?

M.V.H Allan B

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
Hvor meget effekt? En simpel chiptuning er billig og effektiv. Har kørt en 406 med samme motor. Ca 200 hk 31x nm på oktan 98 den gik fint.

Titel: sv:

Geografisk sted: sønderjylland
ja hvor fik du den chippet henne..? men det er sårn noget jeg tænker på og så hvis der er nogen der har andre små fif

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
RH Motorsport har lavet en del pug/cit. Men ellers han du jo kigge lidt på udst. ind/ud manifold samt topstykke intercooler.
Hvis du så fortsætter videre... så begynder du at skal tænke på kobling gearkasse. Men hvad er DA BODGet og hvor meget effekthavde du tænkt dig.

Admin
Admin

Allan B skrev:
Dav jeg har købt mig en Citroën Xantia 2,0 Turbo ´99..

motoren er den samme som der sidder i Xm, Evarsion, og nogle peugeot
tænkte okmm der er nogen her inde der lidt erfaring ang tuning af denne motor...?

M.V.H Allan B

Du har en motor som efterhånden har fået turen mange gange. Hvis du ikke vil have sorte fingre og ikke interessere dig så meget for potentialet/teknikken, så få den chippet ~ 190 hk. Jeg ville ikke gå højere end dette med standard manifold og turbo. Nogle vælger helt hurrible ladetryk (som om det er et mål i sig selv) og lander måske på 210 hk. Men med en virkningsgrad på turboen som ikke producere meget andet end varm luft og deraf forhøjet ladetryk.

Vil du forbi disse hk, så smid din nuværende udstødningsmanifold langt over skulderen sammen med din turbo. Og vil du forbi de 250 så smid din indsugningsmanifold samme vej. De er produceret til moment i de lave omdrejninger og egner sig ikke til tuning. Du vil finde mange opgraderinger på www.205gtidrivers.com (i øvrigt eget af Cybernic som har MI32 projektet her på siden) og http://forum.jsoclub.com/ (fransk forum som kræver login for at se deres biler, motorer og projekter OG HER ER MANGE!!!). Forstår ikke fransk, men de taler engelsk og billederne fortæller meget om opsætningen, samtidig med at hk staves cv på fransk :wink: Manifolden fra dette firma www.dp-engineering.nl begynder at ligne noget og med en GT2860RS, portet top, ny indsugningsmanifold, programerbar styring er de 300hk inden for rækkevide (alt øvrigt vedr. dyser, knast, rør er her selvfølgelig ikke inkluderet)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time