Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 03:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
kikkede på den tabel der er her inde på powerpage hvor der står lidt om turbo størrelse.

Ladetryk 1.5 bar
Motor ccm 1800
Turbine Trim T3
Turbine A/R 0,63
Kompressor Trim 50
Ydelse Kw 199

Men sådan en turbo hvad svare den til hvis man skal have den en kugleleje turbo ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
2860rs eller 2871..-så er der lidt at give af

Titel:
Mester Medlem

uno skrev:
2860rs eller 2871..-så er der lidt at give af

Ok , når du skriver at der er lidt af give af betyder det så at en eks. 2860R eller GT2560R er for lille eller kan de godt gå ?

Titel:
Senior Medlem

en 2860 burde gøre det men det er forskelligt hvor godt en motor flower og dermed hvormange hk de kan lave på samme turbo.

og så er det jo det med at går man en over hvad der er brug for er der jo lidt at vokse i.

der er flere sider hvor du kan se på turboer-her er en i tyskland
http://www.turbolader.de/

kig på dem og vælg hvad du skal bruge

http://www.nordicturbo.dk/
så er der både Dk og D at kigge i

Titel:
Mester Medlem

Bruger selv en GT2860R på min toyota 1zz-fe 1.8L.
Nu kommer det også and på hvordan den skal bruges, men min passer perfekt til hverdags brug.Ladetryk ved omkring 2400rpm, og den holder trykket helt ud til 7000 rpm..
MVh Finn

Titel:
Mester Medlem

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Bruger selv en GT2860R på min toyota 1zz-fe 1.8L.
Nu kommer det også and på hvordan den skal bruges, men min passer perfekt til hverdags brug.Ladetryk ved omkring 2400rpm, og den holder trykket helt ud til 7000 rpm..
MVh Finn

Ja det lyder da som en lader der passer fint til det projekt :lusket:
hvor meget tryk er det så ved ?

Titel:
Mester Medlem

Havde ikke tid til at få den justeret op inden den kom i vinterhi, så den står på det wastegate er sat til, ca. 0,5 bar...
Når den kommer ud igen skal den justeret lidt op, regner med 0,8, som jeg kørte med den gamle turbo..
Jo nemt når jeg har MEGA-MF2 :tooth:

Mester Medlem
Brugeravatar

2fat2fly skrev:
kikkede på den tabel der er her inde på powerpage hvor der står lidt om turbo størrelse.

Ladetryk 1.5 bar
Motor ccm 1800
Turbine Trim T3
Turbine A/R 0,63
Kompressor Trim 50
Ydelse Kw 199

Men sådan en turbo hvad svare den til hvis man skal have den en kugleleje turbo ?

Nu lyder ca 270 hk ved 1,5 bar på en 1.8L som om der er et eller andet der kunne gøres bedre, enten er tubine A/R på 0.63 ved at være for småt (disco potatoen aka GT2860RS har 0.8x i A/R på turbinen på den turbo som sad på den bil som gav den øgenavnet, hvilket nok ikke var tilfældet hvis det var en dårlig kombination, det var en Nissan med netop 1.8L motor (disco efter farven på bilen & potato efter ??? nogen siger efter compressormappet som ligner en kartoffel?))

det kan også være opsætningen af motoren eller dens konstruktion (2v / 4v , ved godt at der da er et par 2v motore som lægger en pæn sjat i jorden mår man puster i dem). derudover spiller dens knast tider også en væsentlig rolle

men da der ikke er angivet ved hvilken omdrejninger denne motor lægger sin effekt, eller hvilken motor der er tale om er det umuligt at sige om det er et flot resultat

ps. wrc rally biler lægger foresten en latterlig lille effekt i forhold til den mølle de montere, men da de køre med restriktor på indsugningen vælger de derfor at montere en stor turbo og på magisk vis fremtrylle et moment der kunne trække en sættevogn (jammen det kan man da også med en ellert med den rette gearing :roll: ) , og jeg vil nødig citeres for at påstå at deres valg af turbo til den effekt de har er en fiasko alene ved at se på turbo størrelse vs effekt, der er andre faktore der spiller ind og deres tuning er valgt udfra hvad bilen skal bruges til.

[AE86] citat: "Group B sparker WRC røv" :rock:

Titel:
Senior Medlem

anbefalede hk på turbo så er det vist bedst at kigge på den tysk side for i dk laver en 2860 ca 30hk mere end i tyskland.

Hvis jeg forstår ae86 rigtig er vi enige om at det er bedre at gå en op end en ned hvis man er i tvivl.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time