Meget svært spørgsmål at besvare helt entydigt.
Mange std stempler er utroligt stærke, såfremt der er styr på blandingen, og der ikke er tændingsbanken.
Smedede stempler køber ikke frihed til bare at fyre op som en vild, men det hjælper naturligvist.
Det bedste du kan gøre er at forsøge at lure erfaringer fra andres motorer, og se efter om de har haft problemer med stempler(der ikke skyldes en fejl40, eller et "bankedøvt" øre).
Du kan måske have en lille fordel i at øge spillerummet en smule på stemplet og evt øverste stempelring. Mange turbomotorer har dette ab fabrik. Mon ikke der er et par uno ejere herinde der har gjort nogle erfaringer på præcist samme motor tidligere...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!